Tuesday, October 9, 2007

SOSYETİK CİCİ PAPA:))

Eveeet buda etkinlik için son tarifim. Bu tarifi home tv de Martha Stewart'ın programında gördüm. Daha sonra evdeki yemek kitaplarımda krok madam diye bir ismine rastladım. Tabi onun içinde hardal falanda vardı ama ben koymadım. Biraz ondan biraz bundan sonuçta bu tarif çıktı ortaya. Aslında küçükken annelerimizin yaptığı yumurtalı ekmeğin süslü versiyonu. Bilirsiniz balık ekmek yada cici papa gibi isimleride var. Özellikle ekmek makinesinde yapılmış ve bayatlamış sütlü ekmeğiniz varsa mutlaka onunla yapın. Neden bilmiyorum ama tadına doyamayacaksınız.
MALZEMELER:
1 yumurta
1 çay bardağı süt
Dilimlenmiş bayat ekmek
İnce dilimlenmiş salam
İnce dilimlenmiş kaşar peyniri
Kızartmak için tereyağ ve zeytinyağ karışımı(2 kaşık zeytinyağı+1 kaşık tereyağ)
YAPILIŞI:
Yumurta ve sütü bir kapta iyice karıştırın. Biraz tuz ekleyin. Dilimlediğiniz ekmeklerin üstüne bir dilim kaşar bir dilim salam tekrar bir dilim kaşar koyun. En üstünü başka bir dilim ekmekle kapatın. Yumurtalı karışıma batırın. Ama çok bekletmeyin hemen batırıp çıkarıp tavaya atıp nar gibi kızartın. Ekmekleri yumurtalı karışımda çok tutarsanız yumuşak olurlar. Kızartığınız ekmekleri kağıt havlu serdiğiniz bir tabağa çıkarıp süzdürün ve sıcak sıcak servis edin.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: