Tuesday, October 9, 2007

KIŞ HAZIRLIKLARI BAŞLADI


Malum yaz geldi ama kış hazırlıkları ile birlikte geldi. Kışı rahat rahat geçirmek için şimdiden başlamak gerekiyor. Diyeceksiniz ki artık her mevsim herşey var uğraşmaya değmez. Bence değer. Herşeyi mevsiminde en taze en hormonsuz hali ile depolamak bence en iyi çözüm.Şimdi bezelye,bamya ve vişne için en uygun zaman. Malum üçüde hemen bitiveriyor.
Bu makineyi geçen sene aldım. Gerekirmi derseniz dondurucuyla çok haşır neşir olmuyorsanız değmez tabi. Bunun için elektrik süpürgesi veya pipet kullanabilirsiniz. Ama benim gibi 10 kilo domates 10 kilo fasulye vb. koyuyorsanız bu makine hayatınızı kurtarıyor. İçindeki havayı çekiyor ve çift taraflı yapıştırma yaparak poşeti kapatıyor.
Ben dondurucuya herşeyi çiğ olarak koyuyorum. Önemli olan tamamen kuru olması ve havasının iyi alınmış olması. Tamamen kuru olarak koyduğunuz hiçbir sebze bozulmuyor. Şoklamada yapabilirsiniz ama ben yapmıyorum. Çünkü dışını ne kadar buz kaplarsa o kadar çabuk bozuluyor sebzeler. Bana göre yani.
Neyse çok konuştum galiba. Uzatmayayım hadi kalkın pazara en taze sebzeleri seçmeye. Hazırlığımızı yapalım ki kışı rahat rahat geçirelim di mi yani.......

No comments: