Tuesday, October 9, 2007

EŞİMİ ŞAŞIRTAN PASTA

Bu pasta hayatımda yaptığım en hızlı pastaydı diyebilirim.Çünkü sevgililer günü için eşime sürpriz yapmak istedim ve işten eve koştura koştura gelip yarım saat içinde bu pastayı yaptım.Tarif Zuhal Yalçın'ın Karnavalından.Bu basit ama bir o kadar da lezzetli pasta için Zuhal Hanım a teşekkür ediyorum ve geçiyorum tarife,
MALZEMELER:
Pandispanyası için:
3 yumurta
5 çorba kaşığı şeker
3/4 su bardağı un
Fırından çıkınca ıslatmak için 1 çay bardağı soğuk süt
Kreması için:
500 ml süt
3 kaşık un
4 kaşık toz şeker
1 paket vanilya
Soğuyunca istenen meyveler
Üstünü süslemek için:
1 paket kremşanti
1 bardak süt
YAPILIŞI:
Toz şeker ve yumurtayı iyice çırpıp ununu eleyerek ekleyin.Yağlı kağıt serili fırın tepsisine döküp 180 derecelik fırında kenarları kızarmaya başlayıncaya kadar pişirin.Fırından çıkarınca kıvırırken kenarlarının kırılmasını önlemek için soğuk süt gezdirin ve soğumaya bırakın.İç kreması için olan malzemeleri karıştırıp muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.Bu arada üstüne sürülecek krem şantiyide hazırlayıp dolaba koyun ki sertleşsin.İç kremayı ocaktan alırken içine vanilyayı ekleyin ve soğumaya bırakın.soğuyan kremanın içine istediğiniz mevsim meyvelerini ekleyebilirsiniz.Ben muz ve bolca ceviz koydum.İkiside bu kremaya çok yakışmıştı.Kremayı pandispanyanın üstüne serin ve yağlı kağıt yardımıyla rulo yapın.Ben bu aşamada biraz dolapta beklettim iyice rulo şeklini alması için.Daha sonra üstünü krem şanti ile kaplayıp gönlünüze göre süsleyin.Ben üstünü süslemek için evdeki antep fıstıklı çikolataya rondodan geçirdim.
Çok az malzemeyle ve kısıtlı bir zamanda lezzetli bir pasta yapmak isterseniz denemenizi tavsiye ederim.Ben bu pastanın adını eşimi şaşırtan pasta koydum.Çünkü tadına baktığında ilk söylediği "Bu kadar lezzetli olacağını hiç ummuyordum" oldu....
AFİYET OLSUN!!!!

No comments: