Sunday, March 30, 2008

PASTAKOLİK VE GANAJ PASTA!!!

Bu ayki etkinliğimiz pastakolik. Ev sahibimiz sevgili Pastacafe. Ben son anda yetiştirdiğim için yeni yayınlayabiliyorum ama umarım geç kalmamışımdır....
MALZEMELER:
Pandispanya için(18 cm lik kalıp için)
3 yumurta
10 yemek kaşığı tozşeker
11 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Ganaj için

200 gr sıvı krema

350 gr bitter kuvertür

Pandispanyayı ıslatmak için

1 su bardağı soğuk süt

Süslemek için

Fildişi ganaj

Arjantin şekeri

Şeker hamuru

YAPILIŞI:

Oda ısısındaki yumurta ile şekeri iyice çırpın. Kuru malzemeleri bir kaba eleyin ve karıştırın. Yumurtalı karışıma ekleyip karıştırın. Sadece alt kısmını yağladığınız kalıba döküp önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında pişirin. Kalıptan çıkarıp soğumaya bırakın. Pandispanyayı bir gün önceden yaparsanız sonuç daha başarılı olur. Diğer yandan sıvı kremayı bir kaba koyup kaynama derecesine kadar ısıtın ama sakın kaynatmayın. İyice ısınınca parçaladığınız çikolatayı içine atıp ocağı kapatın. Karıştırarak çikolatanın erimesini sağlayın. Oda ısısına gelene kadar karıştırarak bekletin. Bu aşamada çikolata tavlanmış olacak. En iyisi mermer tezgah üzerinde tavlamak ama yoksa yayvan bir kapta yapabilirsiniz. Soğuyan keki 3 parçaya ayırın. Her parçayı sütle ıslatıp aralarına ganaj sürerek pastayı oluşturun. En üstüne ganajı döküp yayın ve kenalarını da sıvayın. Buzdolabına kaldırıp bir süre bekleyin. Dolaptan çıkarıp aynı işlemi tekrarlayın. Pasta kağıdının üç kenarına yağlı kağıt koyup pastayı ortasına alın. Fildişi ganajı yağlı kağıt üzerine rendeleyin. Pastanın kenarlarını kaplayın. Üzerini istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz. Ben küçük gala çiçekleri denedim:))İki dakikada bu kadar oldu...

AFİYET OLSUN!!!!!!!

21 comments:

Neş'e said...

Güzel tarif elinize sağlık. umarım geç kalmamışındır...sevgiler

EZGi :)) said...

canım çok şık olmuş çok hoş görünüyor nekadarda güzel süslemişsin bir dilim isterim ona göre canım ;))
ellerine saglık kocaman sevgiler

Anonymous said...

naşidem, ne güzel bir pasta olmuş. vallahi ben bayıldım.

ellerin dert görmesin canım benim

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

sevimin sayfasi said...

pasta harika olmus, süslemen cok güzel sade ve cok alimli hepsi birbirine cok yakismis
ellerine saglik canim benim

benim aklim ganaja takildi tam olarak ne canim???
yaza bilirsen cok sevinirim...

Anonymous said...

iyi geceler,
ellerine sağlık , çok güzel görünüyor.
sevgilerimle
http://neseersoy.blogcu.com/

PAPATYA PRENSES said...

canım ne kadar şık ve kibar olmuş ellerine sağlık.
ben şu pastanın kenarını birşeyle kaplamayı(fındık fıstık çikolata...) bir türlü beceremiyorum daha doğrusu biraz ziyanlık yapıyorum:))

Aynur said...

3 Yumurta sanki bana azmi geldi ne :P ::)) saka saka eline saglik cok guzel gozukuyo benimde cok yapmak istedigim bir pasta.hani benim su sablonlar var yaa onlarla uzerine pudra sekeri serpiyosun süper bi sus oluyor asil o sablonlar bu is icin ama ben irmik tatlisina kullandim cok kalorili olmasin ve pastaya biraz ara vereyim diye hehe::))

ellerine saglik sekerim

öpüldün

AYNUR

sarımutfak-hande said...

eline sağlık hayatım becerikli kankam nefis olmuş pastan
iyi bir hafta dilerim
öptümmmmm

SOFRAOZLEMİ said...

canım ellerine sağlık.benimde aklımda bu pasta ama bir türlü sıra gelmiyor anacım..
nefis görünüyor..bir çikolata delisi olarak bayıldım.
sevgiler.

MUTFAKISTAN said...

pasta harika gorunuyor ellerine saglik canim,sevgiler

. said...

Canim pastan muhtesem g�zel olmus ellerine saglik,inanki canim cekti hemde o bicim,su an kahvemin yanina bir dilimcik nasilda g�zel olurdu!!!

Canimmm yorumun icin cok sagol tatlimmm,inanki bunlarla bas etmek icin her yolu denerim.�yle kolaymi emegini biz cekelim gelip bir sag tus alip gitsinler.
Emek saygisizlari emegin degerini �grensinler artik!!!!

rümeysaninrüyasi said...

canım merhaba çok sevindim valla beni merak ettiğin için canım allaha şükür bir sorun yok kayın validem geldi 1 haftadır her gün misafirlerim vardı allah eksik etmesim inşallah yeni bir tarif ekliyecem artık kimse kalmadı gittiler artık burdayım sevgiyle kal çok teşekkürler

Aynur said...

ahh be nasidem türkiyeye gelme zamani bana cok uzak gibi:) Hayirlisi olsun ne diyek valla bi ev aldik tryede gelemiyoz yiycekde bulamiyoz baksana suntalara kaldik beee ah ahhh ::))

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) said...

Naşidecim pasta enfes duruyor, mutfağa girme hevesimi getirdin bak şimdi. Öpüyorum canım sevgiler.

tadınadoyamadım-dilek said...

pasta çoook güzel görünüyor.
çooook zarif olmuş ellerine sağlık

sevgiyle kal

İlker Ergin said...

canım nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

ayseyaman said...

Atasofrası
ellerinize sağlık pasta nefis lezzetli görünüyor. ben yerim artanjın sekerlerını, tavlanmıs çikolataları...:))
Size bir sorum olacakti simdiye kadar hiç Fildişi ganaj kullanmadım, hatta ilk defa duydum..Acaba Fildişi ganajı alsak eritsek kuvertür ve sıvı krema ile yaptığımız ganaj ile aynı şey olur mu? Fildişili çikolata anladığım kadarı ile daha yumusak bir çikolata ondan rendelenebiliyor..Yani demek istediğim
beyaz kuvertür + sıvı krema = fildişi ganaj ?? :)

sizde onaylarsaniz bu formulu aklima kazırım...

sevgilerle

son olarak gözün aydın mesajınız için çok teşekkkür etmek istedim..

Bir Dilim Düş said...

Çok şık bir pasta olmuş ellerinize sağlık.

pelince said...

Gerçekten çok güzel olmuş,ellerine sağlık...

Anonymous said...

PASTAKOLİK VE GANAJ PASTA SÜPERRRR.
Naşidecim muhteşem olmuş, ellerine sağlık. http://yemeksaati.net/forumdaki mesajın çok güzel. Asıl ben sana bu derece kadir kıymet bildiğin için teşekkür ederim. Canım benim kocaman öpüyorum seni. Aleyna-Dilara

Nuriye said...

Gercekten cok guzel gorunuyor. En kisa zaman da denemek istiyorum. Benim oglum da bu tarz pastalari cok seviyor. Onun icin cok ilgimi cekti.
Elinize saglik
Nuriye