Monday, December 25, 2017

EV YAPIMI TUZOT

Bu güne kadar şu hazır satılan tuz otlardan hiç alıp kullanmadım. Ama etrafımda çoğu kişi yemeğe çok lezzet katıyor deyince merak etmedim değil. Tabiki bir sürü katkı maddesi olan bir ürünü alıp çocuklarıma sağlıklı bir yemek yapamazdım. Aldığım kerevizlerin bir poşet dolusu yaprağı olunca ziyan olmasın mantığıyla kurutmaya başladım. Ardından evdeki sebzeler makinaya eklendi ve sonuç gerçekten lezzetli bir karışıma dönüştü.
Bu karışımı dolmalarda, tarhana çorbasında, bulgur pilavında çok severek kullanıyorum. Siz evde kalan sebzeleri kafanıza göre karıştırıp kurutabilirsiniz.
Ben 
Soğan
Sarımsak
Kırmızı Yağ biberi
Yeşil Biber
Kereviz Yaprağı
Krevizin Kök kısmını (az miktarda) kullandım.

Tüm sebzeleri yıkayıp kuruladım ve makinede kuruttum. Daha sonra biraz sebzeye bir tatlı kaşığı kaya tuzu ekleyerek kahve değirmeninde çektim. İçerisindeki tuzdan dolayı nemleniyor diye buzdolabında saklıyorum.
Makinesi olmayanlar ne yapacak derseniz aynı şekilde hazırladığınız sebzeleri yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine koyup, 70 dereceye ayarladığınız fırında nemin dışarı çıkması için kapağına bir tahta kaşık sıkıştırarak kurutabilirsiniz.
Ya da tüm sebzeleri mutfak robotundan çekip tepsiye yayıp yine fırında ara sıra karıştırarak kurutabilirsiniz.
Denemek isteyenlere tavsiyemdir.
AFİYET OLSUN!!!

No comments: