Wednesday, March 26, 2008

HAMSİ BİTMEDEN!!!!!!!!!!!!!

Eeee hep kış hazırlığı yapacak değiliz ya....Bazı şeyleride yaz için saklamak lazım:)) Sizde bizim gibi hamsi düşkünüyseniz acele edin o zaman....
Hafta sonu sebze almak için pazara gittik. Aklımızda balık almak hiç yoktu. Taa kiii balık satılan yere gidipte hamsiye elveda yazısını görene kadar. Geçen senede son anda hamsiyi yakalayıp kilosuna 7 ytl veren ben elveda yazısını görünce tutuştum tabiki:)) Hemen 3 kilo hamsi alıp eve getirdik.
Gelelim nasıl yaptığımıza.....Ben hamsiyi iki şekilde koyuyorum dondurucuya.
Birincisi.....
Hamsileri iyice yıkayıp süzgece koyun iyice süzülsün. Daha sonra içine tuz ekleyip karıştırın. İsterseniz normal una isterseniz mısır ununa bulayıp hamsi tava yapar gibi yani kuyrukları ortaya gelecek şekilde kağıt yada plastik tabaklara dizin. Dondurucuya koymak için kalın poşetler tercih ederseniz daha uzun süre saklayabilirsiniz. Tabakları poşetleyip havasını iyice aldıktan sonra üzerine tarih yazarak dondurucuya kaldırın. Bu şekilde 3 ay tazeliğini yitirmeden saklayabilirsiniz. Dondurucudan çıkarınca hiç çözdürmeden tavaya koyun. Ortasına 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ koyup arkalı önlü pişirin.
İkincisi....
Hamsileri kılçıklarını alıp fileto çıkararak temizleyin. İyice yıkayıp süzgeçte bekletin. Daha sonra içine tuz ekleyip karıştırın. Hamsi kuşu yapar gibi iki balığı birbirine yapıştırıp unlayın. Tabaklara sıra ile dizin. Aralarına yağlı kağıt koyarak üst üste dizebilirsiniz. Tabakları aynı şekilde poşetleyip saklayabilirsiniz. Dondurucudan çıkarınca çözdürmeden fritözde yada tavada nar gibi kızartın. Benim tercihim fritözden yana. Çünkü çıtır çıtır oluyor.
NOT: Dondurucudan çıkardığınız balıkları asla çözdürerek kullanmayın. Çok özel tarifler için çözdürmeniz gerekirse bu işlemi süt içinde yapın. Böylece dondurucu kokusu sinmemiş balıklar elde edebilirsiniz.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!

18 comments:

Feyza Fidan said...

Naşide'cim ne iyi fikir valla, acep dondurucudaki diğer şeylere koku vermez mi böyle koyduğumuzda ?
Ellerine sağlık ..
Sevgiler...

sevimin sayfasi said...

hamsilere yetise bildimi canim
cok lezzetli olmus
ellerine saglik canim benim

Anonymous said...

merhaba,
çok güzel bir fikir , bende bu haftasonu alıp dondurucuya koyacağım, çok teşekkürler.sevgilerimle
Neşe
http://neseersoy.blogcu.com/

TATLI DİYAR said...

canım ellerine sağlık
hamsi süper
sevgiler

MUTFAKISTAN said...

afiyet olsun canim,ellerine saglik
hamsi bitiyor artik ne guzel dusunmussun dondurucuya koymak iyi fikir ,sevgiler

EZGi :)) said...

çok güzel bir öneri bu şekilde mutlaka deneyeceğim canım sevgiler

Anonymous said...

Naşidem, balık yemeyi çok seven biri olarak bu sene sadece 1 kez hamsi yedim desem o da hamsi gibi değildi. Gelinceye kadar kötü olmuştu. nasılda severim hamsiyi. Çok güzel düşünmüşsün buzluğa atma fikrini. Sütde çözdürmede oldukça pratik.

Ellerine sağlık hayatım.

öpüyorum seni.

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Betül İnce said...

Sevgili Naşide (ismini yorumlardan öğrendim),

Ziyaretin için teşekkür ederim. Hamsi saklama yöntemin süper ve paylaştığın için teşekkürler.

Sevgilerimle.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

BALIĞI DONDURUCUDA UZUN SÜRE SAKLAYABİLDİĞİMİZİ BİLMİYORDUM... GENELDE 1-2 HAFTA İÇİNDE TÜKETİLİR BİZİM MUTFAKDA... O DA EĞER FAZLA ALINDIYSA DONDURUCUYA ATILIR...

BİR ŞEY DAHA ÖĞRENDİM SAYENDE ELİNE SAĞLIK TEŞEKKÜRLER...

sarımutfak-hande said...

CANIM NAŞİDEM UNUTURMUYUM SENİ HİÇ HEP AKLIMDASIN.GAYFEDEDE DENK GELEMEDİK GÖRÜŞEMEDİK BU ARALAR.HAMSİLER NEFİS ELİNE SAĞLIK BİRTANEM
AKLIMDA VE KALBİMDESİN CANIM ÖPTÜM SENİ İYİ GECELER

Anonymous said...

ula uşagim da hamsi bitermi da ellerine sağlık canım pişmemiş ama pişince nefis olur eminim byy

Anonymous said...

ula uşagim da hamsi bitermi da ellerine sağlık canım pişmemiş ama pişince nefis olur eminim byy

karamelam said...

Naşide teşekkür ederim hatırlatman için. ben de alayım da atayım buzluğa. çok güzel anlatmışsın. 1.yol daha prtaik benim için şimdilik hoşçakalsen de karadenizlimisin? ben samsunluyum ama ankarada oturuyorum.

emineninemekleri said...

Nasidecim canim, oyyy oyyyyy oyyyyyyy ben balik hastasi bunu gördüm, yarin yapsam ben iyi vallahi cokkkkkkkkk cokkkkkkkkkkkkkk seviyorummmmmmmmmmmmmmm yaaaaaaaaaaaaa...
ellerine saglik canim benim.


Kocaman öpüyorummmmmmmmmm

Emos

tadınadoyamadım-dilek said...

Canım iyi etmişsin hamsi stoğu yapmakla,
konserve balığı evime sokmuyorum zararlarını öğrendikten sonra,

benim nofrostta da minik bir balık hali var:) aldım saklıyorum,ülkemizin üç tarafı denizlerle kaplı çook şanslıyız çoook,bol bol alabiliyoruz

mutlu haftasonları
sevgiyle kal

Anonymous said...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

------------------------------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

Aynur said...

kiz bunlari nasil dizdin cicek gibi ayol:)

Hem bunlar nasil ayni boyna olmuslar böle özelmi secip aldin nettin bee ::))

valla tabak iyi fikirmis ama koca tabak üc ay hapismi kalsin buzlukda :) hamsi kokusu sinmiyo dime buzlukdaki baska seyler ?

leyla lillian said...

Naşidecim canım bizim de hiç hesabımızda yoktu ama hamsi iyice ucuzlamış bu hafta. İstanbul'da 10 TL den 7 TL ye düştüğü haberlerde çıkıyordu. Bir baktım markette 3 liraya düşmüş hem de 1 kilo alana 1 kilo daha veriyorlarmış aldım ama dondurucuya koyup koymama konusunda şüphelerim vardı. Paylaşımını görünce bende artık şimdi unlayıp koymaya başlıyorum.. Sayende yeni birşey öğrenmiş olduk.. Çookk teşekkürler..

LilyninMutfagi

(Not : önceki mesajımı yayınlamazsanız sevinirim değişiklik yapamayınca tekrar yollamak zorunda kaldım..)