Tuesday, October 9, 2007

ACI BİBER SOSU

Ben Eylül ayını çoook severim. Çünkü kış hazırlıklarının en caf caflı zamanıdır Eylül. Nedendir bilmiyorum ama kış hazırlığı yapmak bende bir tutku:)) Benim için rahatlamanın en kolay yolu. Çünkü sinirli olduğumda yada canım sıkkın olduğunda mutfakta olmam sorunun kolayca çözülmesi demek. Şimdi pazarda tam zamanı acı süs biberlerinin. Eşim çok sever acı biberi ve özellikle bu sosu. Aslında sosmu desem turşumu bilemiyorum ama, sos gibi kaşık kaşık yenecek turşu tadında bir lezzet olduğunu söyleyebilirim. Bu biberler ilk çıktığında yapmıştım 3 kavonoz çoooktan bitti. Geçen gün yeniden yaptım 7 kavonoz bakalım ne kadar dayanacak:)) Artık oğlum bile sofraya oturunca acı yokmu ben ekmeğimi nasıl yiyicem diyor:)) Lezzetini siz düşünün artık.....Tamda ramazan yaklaşırken mutlaka deneyin derim. Çünkü sıcacık tarhana çorbasının yanında inanılmaz güzel gidiyor.
Ben ölçüleri göz kararı yapıyorum ama size yukarıdaki 1 kiloluk kavonoz için ölçü vermeye çalışacağım. Resim içinde kusura bakmayın. Dolaptan çıkardığım kavonoz resmi çekene kadar buğu yaptı o yüzden biraz ilginç çıkmış:))
MALZEMELER:
Acı süs biberi(Bunun için ölçü vermiyorum. Çünkü ne kadar acı yiyebildiğinizle alakalı. Ben iki avuç koydum ama arkadaşım 5-6 biberle yaptı)
1-1,5 kilo domates
2-3 iri diş sarımsak
Bir yemek kaşığı turşu tuzu(Az az ekleyip tadını kontrol edin çünkü tuzdan tuza bile farklı oluyor)
2 yemek kaşığı sirke
YAPILIŞI:
Biberleri iyice yıkayıp saplarını temizleyin. Domatesleri iyice yıkayın ve rendeleyin. Temizlediğiniz biberleri ve sarımsakları rondoda iyice kıyın. Domates,biber,sarımsak,tuz ve sirkeyi bir kapta iyice karıştırın. Tuzunu kontrol edin ve kavonozlara doldurup kapağını iyice sıkarak kapatın. Sulu olmasını istiyorsanız normal domates kullanın. Ama daha susuz ve kırmızı renkli olsun diyorsanız susuz erik domateslerinden kullanın. Doldurduğunuz kavonozları buzdolabında saklayın. Ben bu güne kadar hiç dışarda tutmadım o yüzden dışarda bozulup bozulmayacağını bilmiyorum.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 comment:

Anonymous said...

merhaba,

iri tuz yerine normal tuz olsa olmaz mi?