Tuesday, October 9, 2007

FIRIN MAKARNA

Dün akşam ne yemek yapacağıma bir türlü karar vermeyince dolapta ne varsa çıkardım.Önce zeytinyağlı fasulye yaptım,baktım dolapta artık bizi pişir diye yalvaran brüksel lahanaları var onları da zeytinyağlı pişirdim.O arada oğlum mutfağa geldi ve brüksel lahanalarını görünce ben o tuhaf şeyleri yemem dedi.Taze fasulyeyide hiç canı istemiyormuş.Ama şöyle fırında makarna yapsam çok sevinirmiş.Aslında normalde hayır o taze fasülye yenecek diye ısrar eder başka yemekte yapmazdım ama ne hikmetse canım mutfaktan çıkmak istemedi ve istediği gibi fırın makarna yaptım.Yemek süresince ıh ıh ıh çok güzel olmuş diyerek yiyince bende insafa gelip taze fasülye konusunda ısrar etmedim.Gelelim oğlumun bayıldığı makarna tarifine.
MALZEMELER:
350 gr makarna
2 kaşık zeytinyağ
2 kaşık un
1-1,5 su bardağı süt
İstediğiniz kadar beyaz peynir
İstediğiniz kadar kaşar peyniri
Arzuya göre sosis-salam
2 adet yumurta
Karabiber,tuz
YAPILIŞI:
İlk önce makarnayı haşlayıp suyunu süzün.Soğuk suyla iyice yıkayıp bir kenara koyun.Başka bir tencereye zeytinyağı ve unu koyup un kokusu çıkana kadar kavurun üzerine soğuk sütü yavaş yavaş ilave edip beşamel sos yapın.Akışkan kıvamda bir sos olmalı süt yeterli gelmesze ilave ederek sosun kıvamını ayarlayabilirsiniz.Ocağı kapatıp içine tuz,karabiber ve ufaladığınız peynirleri koyun.Beyaz peynir koymak zorunda değilsiniz benim oğlum hiç peynir yemediği için bolca ezine peyniri koyuyorum içinde anlamadan yiyiyor.Daha sonra sosisleri doğrayıp makarnalara ekleyin.Yumurtaları ayrı bir kapta karıştırıp makarnaya döküp karıştırın.Hazırladığınız sosuda ekleyin iyice karıştırıp bolca margarinle yağladığınız kek kalıbına boşaltın.Önceden ısıtılmış 220 derece fırında 30-35 dakika kadar yani sos katılaşıp dışı kızarana kadar pişirin.
AFİYET OLSUN!!!!!!!

No comments: