Tuesday, October 9, 2007

GÜVEÇTE SOSİS+GÜVEÇTE ERİTME PEYNİR

Buda etkinlik için ikinci tarifim. Kahvaltı için belkide hepinizin bildiği çok basit ama o kadarda lezzetli bir tarif. Evde sosis yapımı öğrendim yakında kendi yaptığım katkısız sosislerle yaptığımda eminim dahada lezzetli olacaklar:))
MALZEMELER:
İstediğiniz kadar sosis
1-2 adet rendelenmiş domates
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Zeytinyağı
YAPILIŞI:
Ben bu tarz tarifler için domates sosu hazırlamam gerektiğinde bizim erik domatesi dediğimiz uzun etli ve az sulu domatesleri tercih ediyorum. Verdiğim ölçüler resimde gördüğünüz küçük güveç kabı için.
İlk önce domatesleri rendeleyin ve çok az zeytinyağı ve tuz ilavesi ile iyice kavurun. Daha sonra doğradığınız sosisleri ilave edip birkaç dakika pişirin. Bu karışımı güveç kabına boşaltın ve üzerine rendelediğiniz kaşar peynirini serpin. Sadece üst ızgarasını çalıştırdığınız fırında peynir eriyip biraz kızarıncaya kadar tutun. Bu tarifi daha önce yazdığım eşimin ünlü kahvaltısındaki tariflede hazırlayabilirsiniz.
İkinci tarifte oğlumun bayıldığı bir tarif. Oğlum kaç sene ağzına hiç peynir sürmedi. Tabi biz bir sürü kandırma denemeleri yaptık ama nafile. Püreli karışımların içine koyduğumuz çay kaşının ucu kadar beyaz peyniri bile farketti:(( Sonra kaşar peynir ve örgü peyniri yemeye başladı. Bizde beyaz peynir zorlamasından vazgeçtik. Şimdi beyaz peyniri sadece kreşte yiyiyor:)) Bir kere gece yarısı kaşar peyniri istedi bende tavada erittim ve çok hoşuna gitti. Şimdi bu tarifi sık sık yapıyoruz.
MALZEMELER:
İstediğiniz kadar kaşar yada eritme peyniri
Birkaç küp tereyağı
YAPILIŞI:
Peyniri küçük küpler halinde doğrayın. Tereyağı ve peynir küplerini güveçe boşaltın. Üst ızgarası çalışan fırında peynir ve tereyağ eriyip birazcık kaynaşana ve kızarana kadar pişirin. Sıcak sıcak servis yapın.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!

1 comment:

Anonymous said...

Merhaba Ev yapımı sosis tarifi buldum demişsiniz ama sitenizde göremedim. Bende bir tane tarif buldum acaba sizin tarifinizle aynımı? Tarafınızdan denenip onay aldımı çok merak ediyorum.

500 Gram yağsız sığır eti
1 Çay kaşığı adaçayı
1 Çay kaşığı karabiber
1/2 Çay kaşığı kekik
1/2 Çay kaşığı sarmısak tozu
1/2 Çay kaşığı dövülmüş kırmızıbiber

Tüm malzemeyi iyice karıştırın ve yuvarlak parçalara ayırın.
Izgara veya tavada kızartın. Tavada kızartırsanız yağını toplayın.
Yuvarlak parçaları kağıt peçetelere koyarak süzün.
Not:Baharatların miktarını değiştirebilirsiniz.
Afiyet olsun.