Tuesday, October 9, 2007

ELMALI KEK

Siz hiç yumurtasını ve şekerini dakikalarca çırpmadan bu kadar kabaran bir kek yaptınız mı? Yapmadıysanız buyrun yapın.Eskişehir'de hastanede çalıştığım yıllarda çok sevdiğim bir insan vardı Erinç Hocam.Hocam sizi hiç unutmadım unutmamda. Benim için yaptığınız herşey için minnettarım.Bu da Erinç Hocamdan öğrendiğim bir tarif . Yıllardır yaparım ve beni hiç utandırmamıştır.
MALZEMELER:
3 orta boy tatlı elma
1 su bardağı şeker
3 yumurta
2,5 bardak un
1 paket kabartma tozu
2 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı iri ceviz
1 su bardağından bir parmak eksik sıvıyağ
YAPILIŞI:
Elmaları yıkayıp soyup küp küp doğrayın. Bir bardak şekeri üstüne döküp 3 saat bekletin. Diğer bütün malzemeleri ekleyip iyice karıştırın. Unu eleyerek koyun. Oldukça yoğun bir hamur elde edeceksiniz. Çok koyu olmuşsa biraz sütle açabilirsiniz. Margarinle yağladığınız kalıba döküp 170 derecelik fırında 45 dakika kapağını hiç açmadan pişirin.
*Tabi fırından fırına fark edeceği için siz genede camındanda olsa kontrol edin,sonra bana kızmayın:)) Bu keki dondurucuda saklayıp acil misafirler için kullanabilirsiniz. Orjinal tarifte elmalar 3 saat bekletiliyor ama aceleniz varsa ben daha önce 2 saattede denedim oda güzel olmuştu.
AFİYET OLSUN!!!!

No comments: