Tuesday, October 9, 2007

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA

İnsanoğlu ölümü hiç yakıştıramıyor herhalde kendisine. Hafta sonu Eskişehir'e gittiğimizde annemin mutfağında 5 kiloluk bidonlarla yapılmış salamura yaprakları buldum. Aldım eve getirdim. Kaç gündür bakıp bakıp ağlıyorum. Dün akşamda hem sardım hem ağladım. Güzel annem hasta yatağında bile bizi düşünmüş. Canım benim mekanın cennet olsun. Rabbim yattığın yerde dinlendirsin.
MALZEMELER:
Salamura yaprak
3-4 adet kurusoğan
2-3 kaşık salça
Pirinç(yine göz kararı)
Karabiber
Kekik
Nane
Tuz
Zeytinyağı
1 adet kesme şeker
YAPILIŞI:
Zeytinyağlı sarma yaparken önce içini hazırlayıp soğutmak gerekiyor. Bunun için soğanları çok küçük doğrayıp zeytinyağı koyduğunuz tencerede 1 adet kesme şekerle karemelleştirin. Daha sonra pirinci koyup biraz kavurun. Salçayı ekleyin. Pilava koyduğunuzdan daha az sıcak su ekleyin. Tuzunu ekleyin. Pirinçler tam pişmemiş olacak. Suyunu çekince baharatlarını ekleyip altını kapatın ve demlendirin.
Diğer yanda yaprakları karalahanadaki gibi hazırlayın. Damarlı kısmı yukarı gelecek şekilde serip iç harctan koyup sarın. Tencereye dizin. Üstüne bir kaşık toz şeker serpin(yaprağın daha çabuk pişmesini sağlıyor) Zeytinyağı gezdirip üstüne tabak kapatın. Üstünü örtecek kadar sıcak su ekleyip kapağını kapatın ve pişmeye bırakın. Ara sıra suyunu kontrol edin. Pişince tabağı içinden alın ve tencerenin kapağını tamamen açmadan soğutun. Yaprakların kararmaması için. Ben limon yemediğim için sarmalara hiç koymuyorum. Kuş üzümünüde sevmediğim için zeytinyağlı sarmayı bu şekilde hazırlıyorum.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!

No comments: