Tuesday, October 9, 2007

PERİŞAN KURABİYE


Böyle perişan göründüğüne bakmayın tadı gerçekten mükemmeldir bu kurabiyenin. Bana göre teyze kurabiyesi bunlar. Ne zaman nerde görsem teyzem aklıma gelir. Çünkü teyzem her gününde bu kurabiyeyi yapardı ve biz çok severek yerdik. Teyzem hayatımdaki önemli insanlardan biri. Bugün bir mesleğim varsa ve kendi ayaklarımın üstünde durabiliyorsam hep teyzem ve eniştem sayesinde. Çünkü arkamda hep onlar vardı. İkinize de çok teşekkür ederim.
Neyse ben daha fazla duygusallaşmadan gelelim tarife.
MALZEMELER:
250 gr margarin yada tereyağı
3 yumurta
1 kaşık yoğurt
1 su bardağı toz şeker
4 su bardağı un
1 su bardağı kuru üzüm
1 su bardağı ceviz
1 paket kabartma tozu
YAPILIŞI:
Margarinle unu iyice dağılana kadar yoğurun. Diğer malzemeleride ekleyip yoğurmaya devam edin. Elde ettiğiniz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp gelişigüzel kağıtların içine yerleştirin. Hatta iyice yamuk yumuk koyun ki adı gibi perişan görünsünler. Daha önceden ısıtılmış 220 derecelik fırında kızarana kadar 20-25 dakika pişirin.
Evde kuru üzüm yoktu ben kuru kayısıyı doğrayıp koydum. Hatta cevizle beraber bütün fındıklarda koydum ve mükemmel bir tat adeta bir enerji bombası olmuşlardı. Deneyin pişman olmayacaksınız.
AFİYET OLSUN!!!!!!!

2 comments:

Selin said...

Selam,
Adım Selin. Bloğunuzu başka bir blokta gezinirken keşfettim. Hem yemek yapımı hem de sunumu konusunda müthişsiniz valla. Ellerinize sağlık. Bu arada bloğunuzu siteme ekledim. Herkes görmeli bence. Ellerinize sağlık.

NiNo said...

ellerine saglik canim adi perisan kendi muhtesem kurabiyelerin nefis gorunuyorlar ;)