Tuesday, October 9, 2007

ACILI EZME

Bu tarif Metin Gümüş'ün mezeler kitabından. Eşim acılı ezmeyi çok sever ama ben bu kadar kolay olacağını düşünmemiştim. Bana göre kebaplarıyla ünlü yörelerde yapılan farklı sırları olan bir mezeydi. Ama denemek lazım diyerek başladım ve yaptıktan sonra sabırsızlıkla eşimin gelmesini bekledim. Ve sonuçççç eşim çok başarılı buldu. Tabi böyle oluncada bana yazmak düştü:))
MALZEMELER:
2 adet iri domates
2 adet kuru soğan
Yarım demet maydonoz
2 çorba kaşığı acı biber salçası
1 çorba kaşığı domates salçası
2 adet acı sivri biber
2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
2 diş sarımsak
2 çorba kaşığı limon suyu
1 çorba kaşığı sirke(ben koymadım)
1 tatlı kaşığı nar ekşisi
Yarım çay kaşığı toz kırmızı biber
Tuz
YAPILIŞI:
Domatesleri soyun ve çekirdeklerini çıkarın.Soğanları soyun ve büyük parçalara ayırın.Biberlerin çekirdeklerini çıkarın. Maydonozların yapraklarını ayıklayın. Sarımsakları soyun ve bütün malzemeyi blender yardımıyla parçalayın. Püre kıvamına gelene kadar devam edin. Kıydığınız bu malzemeyi bir tülbente koyun ve fazla suyunun süzülmesini sağlayın. Süzülen karışıma salçaları,zeytinyağını,limon suyunu,nar ekşisini,toz biberi ve tuzu ekleyip iyice karıştırın. Etlerin yanında servis edebilirsiniz.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 comment:

NiNo said...

ellerine saglik canim nefis olmustur eminim bizde cok severiz