Tuesday, October 9, 2007

EV YAPIMI YOĞURT

Siz şimdi aman bu ne ya insan hiç yoğurt yapıp onuda yayınlar mı diyeceksiniz ama bu benim ilk yaptığım yoğurt. Aslında oğlum doğduğundan beri sağlıklı şeyler yedirmeyi takıntı haline getirmiş tarhanasından eriştesine,turşusundan salçasına kadar yapan ben pastörize sütten yoğurt olmaz laflarını duyup hiç denememiştim. Sokakta satılan sütleride evime sokamazdım. Hani Eskişehir'de olsa 30 yıllık sütçümüz vardı Emine teyze. Kendisinide bir tanecik ineğinide çok iyi tanırdık. Belki ondan alır denerdim ama olmadı işte buralarda. En son gıda katkı maddelerine taktığım şu aralar hazır yoğurtların içine margarin kattıklarını okuyuncada denemeye karar verdim. Çünkü oğlum yoğurt delisi. Bilgisayar başında oynarken bile atıştırmak için anne yoğurt getir diyebilecek kadar:)) Yani iş başa düştü deneyeyim dedim ve çok beğendik. Ama en kısa zamanda kendi yoğurt mayamıda kendim yapıp onunla deneyeceğim eminim daha da lezzetli olacak.
Mayalı hamur yaparken mayayı aktif hale getirmek için şeker konmasından yola çıkarak neden olmasın dedim ve yoğurdu şekerle mayaladım:)) Ama galiba işe yaradı.Düşündüğümden daha katı bir yoğurt oldu ve şeker tadı da yoktu....
MALZEMELER:
1 kilo yağlı süt
3 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı toz şeker
YAPILIŞI:
Sütü tencereye koyup kaynatın ve yoğurt yapmayı düşündüğünüz kaba dökün. Oda ısısındaki mayalık yoğurdu kaşıkla iyice ezin . İçine şeker ilave edin. Kaynattığınız sütü pamağınızla kontrol edin. Hafif sıcaklığı elinizi rahatsız ediyorsa tamamdır. Kaşıkla biraz süt alıp yoğurdu inceltin. Yoğurt tenceresinin yanından hafifçe akıtın ve kaşığı kaymağı bozmadan içine sokup hafif hafif çalkalayın. Üstünü örtün ve katılaşana kadar oda ısısında bekletin. Yoğurt tuttuktan sonra kapağı açık olarak buzdolabına koyup en az 12 saat bekletin.
Rahmetli annem yaz kış yoğurdu hiç sarıp sarmalamadan mayalardı. Ve hazır yoğurtların kıvamında olurdu. Keşke şimdi burda olsaydı da sırrını söyleseydi:((
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: