Tuesday, October 9, 2007

KURUYEMİŞLİ MUFFİN

Bu tarif internette gezerken gördüğüm bir çok kuruyemişli kekten esinlenerek yapıldı. En çokda Tarçı'nın Mutfağından. Ordaki antep fıstıklı keki görünce evde uzun zamandır bekleyen belkide bayatlamış olan antep fıstıkları geldi aklıma. İlk önce antep fıstıklarını ve fındıkları kırıp ayıkladım. Sonra fırına koyup 180 derecede karıştırarak kavurdum. Böylelikle hem kabukları soyuldu hemde bayatlamış antep fıstıkları eski haline dönmüş oldu:)) Aklımı seveyim.
MALZEMELER:
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un(elenmiş)
1 kase fındık içi
1 kase antep fıstığı içi
1 kase çikolata
YAPILIŞI:
Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın. Önce sıvıları sonra kuru malzemeleri ekleyerek kek hamurunu hazırlayın. Kuru yemişleri ekleyip kalıba dökün. Ben küçük kek kalıbımada dökeceğim için tam ölçü hazırladım ve ölçüleri ona göre verdim. Bu ölçüleri kullanırsanız çooook sayıda muffin elde edersiniz. Kek kalıbına koyacağım için kağıtlara 1 yemek kaşığı kek karışımı koydum. O yüzden çok büyük olmadılar. Kalıba dökerseniz 180 derecede yaklaşık 45 dakika(kürdanla kontrol ederek) Muffin kalıplarında pişirecekseniz 170 derecede 20-25 dakika yeterli olacaktır.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: