Tuesday, October 9, 2007

MUZLU EKMEK

Bu ayki etkinliğimiz benim için çoook güzel bir konu olan KAHVALTI. Etkinliğimizin ev sahibi http://lezize.blogspot.com .Kendilerine böyle güzel bir konu seçtikleri için çok teşekkür ediyorum ve başarılar diliyorum.
Kahvaltı benim en sevdiğim öğündür. Hele hele kahvaltı misafiri ağırlamaya bayılırım. Şöyle kekler,börekler,çeşit çeşit peynirler,zeytinyağlı domatesler....daha neler neler.
Bu tarif Murdoch Books setinin ev yemekleri kitabından. İlk önce kararsız kaldım denemekte ama yaptıktan sonra iyiki yapmışım dedim. Ilıkken üstüne tereyağ sürerek servis yapabilirsiniz. Ama benim favorim ılıkken çikolata sürüp yemek. Deneyin vazgeçemiyeceksiniz. Yanlız bu ekmeğin en kötü yanı piştiği gün yenmezse hemen bayatlıyor. Tabi bu durumda mikrodalga fırını olanlar şanslı. Orda ısıtıp tazeymiş gibi kullanabilirsiniz:))
MALZEMELER:
3 adet olgun muz(püre haline getirilmiş)
2 adet yumurta
2 tatlı kaşığı rendelenmiş portakal kabuğu(ben limon kabuğu koydum)
2 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı karbonat
1 su bardağı şeker
1 su bardağı iri doğranmış ceviz içi
YAPILIŞI:
Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Dikdörtgen bir kalıbı yağlayıp hazırlayın. Büyük bir kaseye muzu,yumurtaları ve portakal kabuğu rendesini koyun ve iyice karıştırın. Sonra unu,tarçını,tuzu,karbonatı ekleyip tekrar karıştırın. En son şeker ve cevizleri ekleyin. İyice karıştırdıktan sonra kalıba dökün ve yaklaşık 1 saat kadar ama fırınınızın durumuna göre kürdanla kontrol ederek pişirin. Ilık yada soğuk servis yapabilirsiniz.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: