Tuesday, October 9, 2007

BOL FINDIKLI DAMLA ÇİKOLATALI MUFFİN

Baktım herkes çeşit çeşit muffinler yapmış. Bende kendi tarifimi yazayım dedim. Bu çok bereketli bir tarif çünkü ben 6 lı muffin kalıbına,16 tane kağıt kalıba döküp kalanını da artık kaşık kaşık dökmekten sıkılıp küçük kek kalıbıma döktüm ve bir sürü kek çıktı ortaya. Tabi her kalıba sadece 1 yemek kaşığı döktüm ki çok kabarıp kocaman olmasınlar. Şöyle hanım hanımcık küçücük kekler olsunlar diye. Aslında normal kek hamurunun miktarı biraz azaltılmış hali.
MALZEMELER:
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ yada yarım paket erimiş margarin
3 su bardağı un
2-3 kaşık kakao
Yarım su bardağı damla çikolata(bir kısmı üstünü süslemek için)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı bütün halde fındık içi
YAPILIŞI:
Yumurta ve şekeri iyice çıprın. İçine sütü ve yağı ekleyin. Unu ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin. Kakao ve vanilyayı da ekleyip iyice karıştırın. Damla çikolata ve fındığıda koyup karıştırın. Margarinle yağladığınız kalıpların yarısına kadar paylaştırın. Üstünü fındık ya da çikolata ile süsleyin. 160 derecede 15-20 dakika arası pişirin. Bu ölçülerle keskin bir kakao tadı oluyor . Eğer sevmiyorsanız kakao miktarını azaltabilirsiniz.
Resimlerim çok kötü çıkmış bu sefer kusura bakmayın. Yeniden çekmek istedim ama kekler çoktaaaaaan yenmişti. Malesef bu seferlik böyle oldu

AFİYET OLSUN!!!!!!

No comments: