Tuesday, October 9, 2007

GÜL REÇELİ

Bu güller bahçemizin gülleri. Bu reçelde arkadaşımın getirdiği mis kokulu ısparta güllerinden yapıldı. Bahçemiz şimdi öyle güzel olduki. Kirazlar olmak üzere,heryerde rengarenk güller var. Elmalar,armutlar,şeftali,trabzon hurması,ceviz,dut,fındık,incir,yeşil erik,mürdüm eriği,üzüm,yer elması.....yani anlayacağınız mesire yeri gibi bir yerde yaşıyorum. Zaten çocuğumu bu doğallığın içinde büyütebileyim diye rabbimin beni buraya gönderdiğini düşünüyorum. İlk reçelimiz miskokulu güllerden oldu. Tabi diğer ağaçlar meyve verdikçe ben onlardanda güzel reçeller yapıp sergilemeye devam edicem. Bakalım beğenecekmisiniz çocukluğumun gül reçelini. Nedendir bilmem reçelle pek aram yok. Sadece gül ve çilek reçelini severim. Bir gün birisi bahçendeki güllerden reçel yapacaksın deseydi hayatta inanmazdım:))
MALZEMELER:(1 kiloluk kavonoz için)
8-10 adet kokulu gül
4 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
4-5 adet limon tuzu
YAPILIŞI:
Şeker ve suyu bir tencereye koyup koyu kıvamlı bir şerbet olana kadar kaynatın. Diğer tarafta gül yapraklarını ayıklayıp iyice yıkayıp salata kurutucusunda suyunu alın. Limon tuzunu eritip gül yapraklarının üstüne dökün. Elinizle ovalayıp gülün renginin çıkmasına yardımcı olun. Reçel kıvamına gelmiş olan şerbete gülleri ekleyin. Şerbet biraz sıvılaşacaktır. Bir taşım kaynatıp gül yaprakları yumuşayınca ocağı kapatın. İçinde çok fazla gül yaprağı istemiyorsanız yaprakları azaltabilirsiniz.Sıcakken kavonozlayıp saklayabilirsiniz.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!

No comments: