Tuesday, October 9, 2007

FINDIK KROKANLI YAŞ PASTA

Evettt Gamze ile çalışmalarımız devam ediyor. Buda dün akşam yaptığımız yaş pasta. Ben işten geldikten sonra yaptığımız için yemeden önce beklemesi gerekiyordu. Bizde bugün akşam keseriz diyerek sözleştik ve pastayı dolaba kaldırdık. Ama gecenin bir yarısı ben pastanın nasıl olduğunu merak edince kestik ve sözde rejim yapan ben gece 12 de koca bir dilim pasta yedim. Ama bende insanım dimi yani sabrımın bir sınırı var. Şunun şurasında tatile kalmış iki hafta zaten veremiycem beş kilo bari daha fazla kendime işkence etmeyeyim dimi :)))
Neyse gelelim tarife. Aslında her zaman yaptığımız basit pasta ama Gamze eve gidince yapmak isterse tarifi hazır olsun diye yazıyorum:)))
MALZEMELER:
Kek için:
4 yumurta
4 kahve fincanı toz şeker
4 kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Ara kreması için:
1 paket dolgu kreması
3 çay bardağı süt
2 adet muz
Üstü için:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt
Kürdan ucu ile bitkisel gıda boyası
Fındıklı krokan için:
1,5 su bardağı toz şeker
1 kase fındık içi
YAPILIŞI:
Kek malzemelerini karıştırıp hazırlayın. 24 cm lik yuvarlak kalıba döküp 175 derecede kürdan temiz çıkana kadar pişirin. Krem şanti ve sütü çırpıp buz dolabına kaldırın. Krokan için toz şekeri teflon tavaya koyup çok kısık ateşte karıştırarak karamel kıvamına getirin. Ocağı kapatıp fındıkları içine atıp karıştırın. İçine yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye döküp iyice soğuyana kadar bekleyin. İyice sertleşince parçalayıp rondodan geçirin. Soğuyan keki ortadan ikiye bölün ve şekerli ılık süt ile ıslatın. Dolgu kremasını sütle çırparak hazırlayın. Muzları içine doğrayın. Keki alt kısmını zemine koyun. İçine dolgu kremasını yayın. Diğer katı üstüne kapatın. Krem şanti ile üstünü tamamen kaplayın. Fındık krokanı üstüne dökün. Kalan krem şantiye kırmızı gıda boyasını ekleyin. Sıkma torbasına doldurup kenarlarını süsleyin.
Ben aslında krokanı içine koyacaktım ama aklıma geldiğinde pastayı krem şanti ile kaplamıştık :)) Siz isterseniz içine koyabilirsiniz.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: