Tuesday, March 11, 2008

İNEGÖL KÖFTE

Bu tarif yıllardır severek takip ettiğim evcininden. Baba tarafından İnegöl'lü olan ben bayılırım bu köfteye. Birkaç sene önce bu tarifi bulunca hemen denedim ve vazgeçilmezim oldu. Birkaç misafirimede yaptım ve hep çok beğenildi. Sizde inegöl köfte severseniz bu tarife bir şans verin belki sizde beğenirsiniz.
Ben tarifi Evcininden aynen kopyaladım. Çünkü o bütün ayrıntılarını yazmış.

Malzemeler : 55 adet küçük köfte için,
1 cup = 250 ml. lik su bardağı
tsp = tatlı kaşığı
1 kg. dananın döşünden çekilmiş kıyma (içindeki yağ ve et oranı inegöl köfte için çok uygun olduğundan özellikle bu tip kıyma çektirin.)
Yarım su bardağı bayat ve ufalanmış ekmek içi (galeta unu da olabilir.)
Yarım su bardağı su
1 yemek kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı karbonat (Amerika'da "baking soda" adı altında bulunuyor.)
1 yemek kaşığı limon suyu
2 adet orta boy soğan (rendelenmiş)
Arzu ederseniz yarım su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri de ekleyebilirsiniz.
Tarif:
Kıymaya ufalanmış ekmek içi , su ve tuz ekleyin. Hepsini 10 dakika yoğurun. Kapaklı bir saklama kabı içinde 24 saat buzdolabında dinlendirin.
Ertesi gün sabahtan karbonatı ve limonu bir bardağın içinde karıştırın. Köpüren karışımı kıymanın üzerine dökün.
Soğanları rendeleyin ve köftelere katın. Bu aşamada isterseniz kaşar peynirini de ekleyin ve hepsini iyice yoğurun.
Kıymalardan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın. Şekil verin. Saklama kabına dizip akşama kadar tekrar buzdolabında dinlendirin. Eğer köftelerin hepsini pişirmeyecekseniz, ayırdıklarınızı dinlendirmeden buzluğa kaldırabilirsiniz.
Akşama kadar dinlenen köfteleri pişirmeden 10 dakika önce buzdolabından çıkartın. Biraz, oda sıcaklığında bekleyen köfteler kendilerini bırakıp daha iyi pişiyorlar.
Izgara tavasını orta ateşte iyice kızdırın. Köfteleri, yağsız tavada arkalı önlü ızgara yapın. Ayrıca köftelerinizi mangalda veya önceden 200 C derece ısıtılmış fırında 15-10 dakika pişip, servis yapabilirsiniz..
Yanına kimyon, kırmızı tozbiber, sumak, kekik gibi baharatlar ve biber turşusu, domates, piyaz ya da patates kızartması gibi güzellikleri eklemeyi unutmuyoruz tabii.
Buzluktan çıkardığınız köfteleri çözdürmeden, hemen pişirin.

18 comments:

sarımutfak-hande said...

slm
köfte harika eline sağlık cnm
sevgiyle kal kankam
öptüm seni

Anonymous said...

Canim köfteler bir harika olmuslar,ellerine saglik canim.Ayrica seni sobelediiiiimm...

fatosun mutfagından... said...

ellerine sağlık canım ekmek arası harika gider.sevgiler

anneminkizıyim said...

Merhabalar canim, ellerine saglik, harika bir köfte olmus, afiyet olsun, sevgiler...

sevimin sayfasi said...

köfteler cooook lezzetli olmus canim
ellerine saglik

Anonymous said...

Ben kepek ekmeğimin arasına bir tane aldım ellerine sağlık

uygarimizlahayat said...

Hımmmmmmmmm canım köfteler nefis görünüyor, bayılırım köfteye ellerine sağlık...

emineninemekleri said...

Nasidecim, canim köftecikler süpeeeeeeeeeeerrrrrrr süperrrrrrrrrrrrr. Canim simdi nasil cekti bilemesin offffffffffooooooooofffffffffff

Kocaman öpüyorummmmmmmmmmmmmmm
Emos

Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

NAŞİDECİĞİM ÇOK TEŞEKKÜRLER GÜZEL DİLEKLERİN İÇİN... KÖFTELER İŞTAHIMI KABARTTI... ELLERİNE SAĞLIK...

SICACIK SEVGİLER...

Feyza Fidan said...

Naşidecim, görünüşü bile lezzetini tarif etmeye yetiyor..Acılı sosla kaç tane yerim acep bunlardan ben :))
Ellerine sağlık,
Kucak dolusu sevgiler...

Melek* said...

canım çekti ellerine sağlık

Anonymous said...

ellerine sağlık canım
harika bir görüntü
bu arada geçmiş doğum gününü
kutlarım nice yıllara arkadaşım

Baharcicegi said...

Inegölden gecerken karnimiz toktu ama yinede yemeden gitmedik nefisti,senin köftelerinde enfes olmus eline saglik canim

Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

TURŞUYLA SÜPER OLUR... BENDE TURŞU VAR KÖFTELERİ ALSAM??

ELLERİNE SAĞLIK... SICACIK SEVGİLER...

Gönül said...

canikom ellerine sağlık harika olur inegöl ohhh yanındada ayrannnn....sevgilerimle öpüyorum

keskinli said...

selam canim
kendimi suan türkiyede ekmek arasi köfte yerken hayal ediyorum sabah sabah oldumu bu simdi ya enfes olmus bu köfteler ellerine saglik sevgiler canim

Anonymous said...

mmm çok güzel olmuş ellerine sağlık

PAPATYA PRENSES said...

Üffss nefis görünüyor canım. En son inegöl köfteyi,inegölde yemiştim:) bir sene oldu sanırım:) arkadaşıma kalmaya gitmiştim. bak şimdi özledim o günü.:))

Sevgilerr