Tuesday, October 2, 2007

PORTAKAL ŞURUBU

Çocuğum olduktan sonra bendeki sağlıklı beslenme takıntısı hat safhalara ulaştı. Oğlum beş yaşında ve ben beş yıldır hazır ambalajlı caf caflı şeylerden onu korumak için büyük bir çaba içindeyim. Allahtan değişik bir çocukta zararlı denen şeyi almak için ısrar etmiyor. Sağlıklı yiyecek içeceklerin başında da meyve suları geliyor bence. Ben oğluma gazlı içecekler,kolalar,maden suları vermiyorum. Onun yerine elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. En azından gözümle görüp içeriğini ve temizliğini bildiğim şeyleri yedirip içirmenin verdiği rahatlık var. Portakalında bitmek üzere olduğu şu günlerde bu konsantre baya işe yarar diye düşündüm. Oğlum portakal suyunu sevmiyor ama bunu çok sevdi. Siz de deneyin belki seversiniz.
MALZEMELER:
5-6 adet büyük portakal
750 gr toz şeker
3 adet limon suyu
2-3 bardak su
YAPILIŞI:
Portakalları iyice yıkayıp kabuklarını soyun. İçini küçük küçük doğrayıp bir kaba alın. Şekeri ilave edip elinizle iyice yoğurun. Püre gibi olmasını sağlayın. Limon suyunu ekleyin. Biraz daha yoğurun. Suyuda ekleyip karıştırın. Tel süzgeçten veya tülbentten süzüp cam bir kaba doldurup buzdolabına kaldırın. Kullanacağınız zaman bardaklara biraz bu konsantreden koyun ve üzerini suyla tamamlayın.
Küçük bir öneri: Yaptığınız her türlü içeceğin bir kısmını buz kalıplarına döküp dondurun. Sonra çıkarıp buzdolabı poşetine koyup saklayın. Yazın buz gibi meyve suyu içmek istediğinizde o meyve suyunun buzunu içine koyarsanız normal buz gibi çözünüp içeceği sulandırmaz ve tadı da bozulmaz. İsterseniz dondururken içine meyve parçalarıda koyabilirsiniz. Buzun içinde çok güzel görüntüler ortaya çıkacaktır. Eğer limonata yapıyorsanız buz kalıplarının içine taze nane yaprağı koyarak dondurun. Görüntüsü çok güzel oluyor..
AFİYET OLSUN!!!!!!!!

6 comments:

NiNo said...

mmm en sevdigim ellerine saglik canim bayiliyorum ben buna :D

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) said...

Çabanı çok takdir ettim doğrusu. Hazır içeceklerin özellikle de gazlı içeceklerin içinde tonla kimyevi maddeler var. Fikir çok hoşuma gitti doğrusu, hem de çokça alınan portakalların bozulmaması için iyi fikir ;)

MUTFAKISTAN said...

ne guzel saglıklı ıcecek ozellıkle cocuklar ıcın elıne saglık.
Bende domates rendesi,soda buz kalibina koyarim aslinda meyva suyu da iyi fikir.
canim ben adapazarliyim babamin koyu Alanduzu annemin koyu hendek kadifekale ben kadifekaledeydim hafta sonu ama lahanayi adapazarimin guzel koylusu verdi
Kadir gecen mubarek dualarin kabul olsun sevgiler

MUTFAKISTAN said...

canım tabıkı abla dıyebılırsın sevgıler

NiNo said...

canim kandilin mubarek olsun sevgiler

Ayşegül said...

merhaba..blogcudan sonra burda da bulduğuma sevindim sizi.. sayfanızın rahmetli annenizin anısına olduğunu yeni gördüm.. ben de sayfamda annemi anıyorum,keşke o da görseydi diyorum.. poaçalara yazdığınız yazıyı okudum..benim de gözümde annem dünyanın en marifetli kadınıdır.yemek yapma sevgimi de ondan aldığıma eminim.çok duygulandım kısacası, benimle aynı duyguları paylaşan biri olduğuna çok sevindim..sevgiler..
hayırlı kandiller.