Tuesday, October 2, 2007

SİZE SALEP YAPTIM

Baktım tarçınlı kek orda boynu bükük kalmış. Bende yanına şöyle güzel bir salep yapayım dedim. Buyrun buyrun çekinmeyin alın bu orjinal salepppp.
Ben salebi çok severim. Hep orjinal tadını merak ederdim. İyiki de denemişim. Bu ne demek oluyor. Bir daha piyasada satılan sadece adı salep olan tozlar alınmayacak. Sağlıklı yaşam mücadelemizde kendi içeceğimizi kendimiz yapmaya devam edeceğiz.
Normalde tarifte 1 lt süt için 10 gr salep yazıyordu. Ben zaten 10 gr aldığım salebi riske atamadım. Ortalama bir nescafe fincanına yarım tatlı kaşığı salep,3 tatlı kaşığı şeker koydum. Üstüne süt ekleyip koyulaşana kadar karıştırarak pişirdim. Şekerli şeyleri çok sevmem o yüzden bana tatlı bile geldi. Bu arada çok değişik bir aroması vardı ama güzeldi.
Gerçek salep pahalı derlerdi ama bu kadarını tahmin etmemiştim. Markette reyon görevlisi arkadaşa ben 100 gr salep istiyorum dediğimde yüzüme tuhaf tuhaf bakıp eminmisiniz dedi. Niye ki dedim. Meğer kilosu 200 ytl imiş. O zaman ben 10 gr alayım yeter dedim mecburen. Eee şimdi nolacak markete her gidişimizde 10 gr 10 gr salep alınacak.
AFİYET OLSUN!!!!!!

No comments: