Tuesday, October 9, 2007

ANKARA PİLAVI:))

Bu pilavın gerçekten böyle bir adı varmı bilmiyorum ama hastanede çalışırken menüde bu pilav varken Ankara Pilavı yazardı. İnanılmaz lezzetli ve besleyici bir pilav. Benim yemekhanede ikinci kez sıraya geçmeme sebep olan yemeklerden bir diğeri:)) Eşim ve oğlumda çok seviyor. Deneyin belki sizde seversiniz. Tarif tamamen benim damak tadım. Çünkü kimseye sormadım yerken içindekilere göre yapılışını hayal ettim. Orjinal tarif böylemi bilmiyorum ama yaptığım pilav hastanede yediğimle aynı tatda:)))
MALZEMELER:
Yarım paket arpa şehriye
Arzuya göre kuşbaşı et
2 kaşık tereyağ
2 kaşık zeytinyağı
1 kaşık salça
Sıcak su
YAPILIŞI:
Kuşbaşı etler biraz daha küçültülüp tencereye alınır kendi suyunu salıp tekrar çekene kadar pişirilir.Tereyağ ve zeytinyağı tencereye konur içine şehriyeler eklenip iyice kavrulur. Salça eklenir. Etler ilave edilip karıştırılır. Üstünü örtecek kadar sıcak su konur ve tuz atılıp kapak kapatılır. Suyunu çekince üstüne kağıt havlu konup 20 dakika kadar demlendirilir. Yanlız başına ana yemek olarak servis edilebilecek kadar lezzetli bir pilav olur.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: