Thursday, November 25, 2010

YOĞUN KAKAOLU KEK

Allahım nasıl bir bezginliktir bu bilemiyorum. Yayınlanmayı bekleyen onlarca tarif varken ben hergün bloğumu açıp şöyle bir bakıp kapatıyorum....Elim klavyeye uzanamıyor adeta...Yazmak gelmiyor içimden...Yorgunum çoook ama çoook yorgunum. Bugün dedimki kesin birşey yayınlamalı şu şeytanın bacağını kırmalı:)) Söz vermeyeyim ama eskisi gibi paylaşmaya,dolaşıp yorumlar yazmaya devam....Yani umarım:))
Bu kek benim yıllardır severek yaptığım bir kek. Aslında herkesin yaptığı basit bir kek..Ama kakaolu kek yapmak ne kadar kolaysa o kadarda zordur...Biraz ununu fazla kaçırsanız lastik gibi olur. Tam kıvamında pişmezse kupkuru olur. Oysaki bu kek piştiğinin ertesi günü ıslak kek kıvamına gelen inanılmaz lezzetli bir kek.
Neredeyse bütün hamileliğim boyunca abartısız her sabah kahvaltımı üç dilim kakaolu kek,bal,krema ve çikolata dörtlüsüyle yaptım:))) Ne kadar sağlıklı olduğu tartışılır tabi ama hamilelik böyle birşey,insana hiç yapmam dediği şeyleri bile yaptırır...Daha yatakta gözümü açarken bile bu kekin hayali ile uyanırdım. Şimdi o yüzden bu kadar beğendiğimi düşünebilirsiniz ama yok yok değil bugüne kadar yiyipte tarif almayan olmadı:))
Tamam tamam bir kek için bu kadar konuşulur mu dediğinizi duyar gibiyim. Hemen geçiyorum tarife:))
MALZEMELER:
3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı süt
Yarım su bardağından biraz fazla sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un
50 gr kakao(ben doktor oetkerin 50 gr lık paketini kullanıyorum)
Arzu ederseniz iri çekilmiş fındık yada ceviz içi (çok yakışıyor aynı topkeklere benziyor.)
YAPILIŞI:
Yumurta,tozşeker ve vanilyayı mikser yardımıyla iyice çırpın. Yumurtaların rengi beyazlayıp krema kıvamına gelene kadar çırpmaya devam edin. Daha sonra sırası ile süt ve sıvıyağı ilave ederek karıştırın. Un,kakao ve kabartma tozunu ayrı bir kaba eleyin ki içinde top top parçalar kalmasın,içine hava girsin kek daha güzel kabarsın. Elediğiniz kuru karışımı sıvı karışıma ekleyin,yedirene kadar karıştırın. İsterseniz ceviz yada fındık içini ilave edin. Katı yağ ile yağladığınız kek kalıbına boşaltın. Fırınınızı 180 dereceye ayarlayıp kalıbı soğuk haldeki fırına koyun.Kek iyice kabarıp çatlayınca,yani kabarması durunca fırının ayarını 160 dereceye düşürün. Toplamda 45 dakika kadar pişirin. Kürdanla kontrol ederek fırından çıkartın. Kalıp soğuyunca ters çevirerek çıkartın.
Gelelim püf noktalarına
Kakolu kek koyu renkli olduğu için fırının ısısını düşürmezseniz pişmeden kenarları yana biliyor ve farkedilmiyor.ancak fırından çıkınca görüyorsunuz:))
Benim fırınım statik bir fırın o yüzden bu keki pişirme metodum bu turbo fırınlarda pişme süresi farklı olabilir kendi fırınınıza göre kontrol ederek pişirebilirsiniz.
Çok fazla pişerse kuru oluyor o yüzden kontrol edin ve kürdan ilk temiz çıktığında fırından çıkartın,biraz daha içini çeksin diye beklemeyin.
Aslında bütün kekler için geçerli ama özellikle bu kek bir gün dinlendirildikten sonra kesilirse çok daha lezzetli ve pürüzsüz kesilmiş dilimler oluyor.
Bu keki mutlaka buzdolabında saklayın. Özellikle buzdolabında beklediğinde bekledikçe güzelleşiyor her yiyen ıslak kek zannediyor.
Şefin tavsiyesi kekin üstüne nutella sürüp yiyin vazgeçemeyeceksiz:)))
Sonra gelin beraber zayıflamaya çalışırız...
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!

2 comments:

özlem said...

DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN

HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOOOR!!

http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
yemek etkinliklerinin 8.si olan "KURBAN BAYRAMI SOFRALARI" Etkinliğine
ben yesilmutfaktantarifler- özlem ev sahibeliği yapacağım

30 KASIM -20 ARALIK tarihleri arasında düzenlenen etkinliğimize katılmak için dilediğiniz çeşitte lezzetler hazırlayıp resmiyle birlikte tariflerinizi blogunuzda yayınlayıp bana haber bırakmanız yeterli olacaktır. Blogu olmayan arkadaşlar da omeoz@hotmail.com.tr adresine mail atarak isimlerini de belirterek katılabilirler hepinizi bekliyorum.

Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma bakmasınlar.

NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

Hepimize kolay gelsin.

kutsalsofra said...

merhaba arkadaşım,aane olmuşun hayırlı olsun diyorum,
tariflerin çok güzel ,kartopu tatlılarının ortasına vişneler koyuyorum çok şık oluyorlar deyip gene gelirim umuduyla gidiyorum,selmlar