Thursday, September 20, 2007

TERBİYELİ KÖFTE


Bu köfteleri sebzeli yemek yapmak için hazırlayıp dondurucuya koymuştum. Benim oğlumun ara sıra köfte krizi tutar. O yüzden bizim dondurucuda birkaç çeşit köfte hep hazır olur. Geçen gün oğlum kreşten geldi ve ben köfte istiyorum dedi. Dondurucuyu açtım ve bu köfteleri gördüm. Ben sana başka köfte pişireyim dedim. Ve bu terbiyeli köfte çıktı ortaya. Aslına bakarsanız terbiyeli köfte yapmayı bilmiyorum. Ama Eskişehir de hastanede çalışırken aşçının yaptığı bir terbiyeli köfte vardı ve ben bayılırdım. O köfte için iki kere sıraya girdiğim çoook zaman olmuştur.
Onun tadını hayal edip kendime göre yorumladım. Akşam eşim yediğinde dışarıda yediğim köftelerden daha güzel olmuş dedi. Galiba artık bir köfte tarifim var. Uydurmaca terbiyeli köfte
MALZEMELER:
100 gr köftelik kıyma
1 yumurta
1 çay bardağı pirinç
Tuz,karabiber
2 kaşık un
1 kase yoğurt
Nane
Süslemek için toz kırmızı biber
YAPILIŞI:
Kıyma,yumurta,tuz,karabiber ve pirinci bir kaba koyup yoğurun. Harcı buzdolabında biraz dinlendirin. Daha sonra ceviz büyüklüğünde köfteler hazırlayın. Bir tencerede suyu kaynatın ve içine köfteleri atın. Pirinçler yumuşayana kadar pişirin. Diğer yanda yoğurt ve unu iyice karıştırın. Kaynayan sudan biraz ekleyerek ılıştırın ve yavaş yavaş köftelere ekleyip karıştırarak pişirin. Ocağı kapatmaya yakın tuzunu ekleyin ki yoğurt kesilmesin. Bolca nane ekleyip kapağı kapatın.
İsterseniz bu köfteleri daha küçük hazırlayıp salçalı su ile pişirip sulu köftede yapabilirsiniz. Sulu köfteyi masaya getirince yanına limon suyunun içine ezilmiş sarımsak ekleyerek yaptığınız sosuda koyun. Tadına doyamayacaksınız.
Bu köfteleri hazırlayıp açık bir kapta dondurucuya koyun biraz sertleşince buzdolabı poşetine alıp iyice dondurun. Kullanacağınız zaman hiç çözdürmeden kaynayan suyun için atarak kullanın. Çözdürdüğünüz köfteleri asla yeniden dondurmayın!!
AFİYET OLSUN!!!!!!!!

No comments: