Thursday, September 20, 2007

YOK YOK EKMEĞİ


Aslında kepekli ekmek yapmak için başlamıştım ama içine binbir çeşit ekleyince adı yok yok ekmeği oldu. Benim son zamanlardaki sağlıklı yiyecek takıntımın son noktası ekmek makinem. Aslında ekmek makinesi diyip geçmemek lazım. Pilavda yapıyor,hamurda mayalıyor,kek de yapıyor. Tabi bu formatta bir kek isterseniz:)) Bide reçel de yapıyormuş. Ben daha denemedim ama yakındır. Deneyince mutlaka haber veririm. Ben ekmek makinesini kafaya taktıktan sonra ekmek makinesi satışlarında büyük bir patlama oldu. Eşim önce bu makineye anlam verememişti, şimdi geleceği gören karım benim diyor:)))
MALZEMELER:
1 cup+1/4 cup ılık su(1 su bardağı+1/6 su bardağı)
2+1/2 tbsp zeytin yağı(2.5 yemek kaşığı)
2 tbsp şeker(2 yemek kaşığı)
1+1/2 tsp tuz(1.5 tatlı kaşığı)
3 cup kepekli un(3 su bardağı silme)
1 cup normal un(1 su bardağı silme)
1+1/ tsp instant maya(1+1/4 tatlı kaşığı)
Kurutulmuş domates
Kavrulmuş susam
Zeytin
Kekik
YAPILIŞI:
Kurutulmuş domatesleri sıcak suya koyup 10 dakika bekletin. Suyunu süzüp küçük küçük doğrayın. Domateslerden kalan suyu,zeytinyağını,tuzu makineye koyun. Üstüne Unu,şekeri(kenarlara gelecek şekilde yani mayaya değmeyecek) mayayı koyun. Domates kurusu ve zeytinide ekleyin. 3 numaralı programda yani kepekli ekmek ayarında 900 gr orta ayar seçerek pişirmeye başlayın. Makine sinyal verdiğinde kekik ve susamıda ekleyin. Gidin televizyonun karşısına oturun. Nasılsa mutfakta sizin için çalışan biri var:)))
Benimkinin neden böyle göründüğünü merak ederseniz domatesleri koymayı unutup çalıştırmışım makineyi sonradan ekleyince karıştıramadı. Bende tahta kaşıkla yardım ettim biraz:)))
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: