Thursday, September 20, 2007

KARA LAHANA SARMASI

Ben eskiden karalahana dendiğinde şu salatalara koyduğumuz mor lahanaya kara dediklerini sanırdım:)) Adapazarı'na gelince öğrendim. Bütün tarlalar karalahana dolu çünkü. Üst komşum gün aşırı pişirirdi ve apartman inanılmaz kötü kokardı o yüzden tadına bile bakmak aklıma gelmedi. Taki birgün sarmasını yaprak zannedip yiyene kadar. Hele bide ne kadar sağlıklı olduğunu duyunca yapmadan dururmuyum hiç. Oğlum yaprak sarmasını çok sever ama bunun adını söylesem yemez. Bende ona bak sana yaprak sardım diyorum ayıla bayıla yiyiyor. Ne kötü bir anneyim di mi :))
MALZEMELER:
2 demet karalahana
2 adet kurusoğan
250 gr kıyma
2 kaşık salça
Pirinç(göz kararı koyarım ama hep çok olur,kalan iç mutlaka çorba olur)
Karabiber
Kekik
Nane
İsterseniz kırmızı biber(ben oğlum yüzünden koyamıyorum)
Tuz
Yarım çay bardağı kadar sıvıyağ
YAPILIŞI:
Eğer lahanalarınız dalından koparılmış tazecikse sıcak suda biraz bekletmek yeterli oluyor. Ama pazardan almışsanız ve biraz sertse bir kaç dakika haşlayıp suyunu süzün. Soğanı rendeleyin diğer malzemeleri ekleyip iç harcını hazırlayın. Yaprakların damarlı kısımları içe gelecek şekilde yayıp içine harctan koyun ve kenarlarını kapatıp sigara böreği gibi sarın. Ben annemden gördüğüm gibi eski usül tencereye diziyorum. Üstünede hem lezzetli olsun hemde parlak görünsün diye zeytinyağı gezdiriyorum. (İçine konan sıvıyağdan hariç) Sonra üstüne bir tabak kapatın. Üstünü örtecek kadar sıcak su ekleyip ocağa koyun. Ara sıra suyunu kontrol edin pişmemişse biraz sıcak su ekleyin. Piştiğinde tencerede hiç su kalmamalı.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!

No comments: