Thursday, September 20, 2007

KEBAP AMA NE KEBABI?

Bu kebabı geçen hafta sonu gelen misafirlerim için hazırladım. Sunumu da çok hoştu lezzetide. Yani gelenlerden tam not aldı. Ben misafirim geleceği zaman hummalı bir çalışmaya dalıyorum. Bir hafta önceden menüsünden oturma düzenine kadar herşeyi planlıyorum. Günlerce değişik tarifler arıyorum,hatta riskli olanları miktarını azaltıp deniyorum. Daha da abartıp yemeklerin tabaktaki sunumunu bile hayal ediyorum. Üstelik bu hayalimi kağıtlara döküp buzdolabının üstüne yapıştırıyorum. Bazı yemeklerin benim tabaklarımda güzel durmayacağına inanırsam ya menüyü değiştiriyorum yada çarşıya çıkıyorum:)) Anlayacağınız ben deliyim:)) he he
Bu tarifide internette gezerken buldum. Zaten amacım krepli birşeyler yapmaktı. Ama tam adını bilmiyorum sormayın. Çünkü bazı yerlerde manisa kebabı,bazılarında çardak kebabı vb birsürü isimle karşılaştım. O yüzden bizim için sadece kebap. Tabi benim bulduğum orjinal tariflerde içinde sebzede vardı ben onlarıda çıkarıp sadece et koydum. Oldu size Atasofrası Kebabı=))
MALZEMELER:
Krep için:
Yarım su bardağı un
1 su bardağı süt
1 yumurta
yarım çay kaşığı kabartma tozu
Tuz
İçi için:
Yarım kilo kuşbaşından daha da küçük doğranmış et
1 adet kurusoğan
2 kaşık salça
Tuz
Kekik
Karabiber
Üstü için:
Kaşar peyniri
YAPILIŞI:
Önce etleri tencereye koyup kendi suyunu salıp tekrar çekene kadar pişirin. Yemeklik doğradığınız soğanları ve iki kaşık sıvıyağı ekleyip iyice kavurun. Salçayı ekleyin.En son tuzunu ve baharatlarını ekleyip ocağı kapatın. İç harcı kenarda beklerken krep malzemelerini iyice karıştırın. İyice ısıttığınız teflon tavayı peçete ile yağlayın ve bu malzemeden bir kepçe alıp tavaya dökün. Tavayı çevirerek her tarafına yayılmasını sağlayın. İki tarafınıda iyice pişirin. Bu malzemelerden 5-6 adet krep çıkıyor. Çok kalın olmamasına dikkat edin. Pişirdiğiniz krepleri bir kasenin içine yerleştirip iç harç ile doldurun.Krebin dışarı taşan kenarlarını üstüne kıvırıp kaseyi fırın kabına ters çevirin. Üstüne ince dilimlenmiş kaşar peyniri koyup fırında peynir eriyip hafif kızarana kadar tutun.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!

1 comment:

akdenizkizi.blogspot.com said...

garnitürlü veya patateslisinide yapıyorum...enfes oluyor...ellerinize sağlık.. süper bir lezzeti bizimle paylaşmışsınız...