Thursday, September 20, 2007

MİSKET KÖFTE VE HAŞLAMA PİLAV

Bizim evde pilav çok sevilir. Eskiden hep margarin kullanırdım ama artık sağlıksızlığı kanıtlandı diye düşünüp zeytinyağı veya tereyağı kullanıyorum. Tabi tereyağınıda kırk yılda bir. İnanın zeytinyağlı pilavın tadıda çok güzel oluyor.
MALZEMELER:
2 bardak baldo pirinç
3 bardak sıcak su
Yarım çay bardağı kadar zeytinyağı
Yarım çay bardağı şehriye
Tuz
YAPILIŞI:
Pirinçleri kaynar suyla ıslatıp yarım saat kadar bekletin. Daha sonra suyunu süzüp iyice yıkayın. Tencereye zeytinyağı koyun içine şehriyeleri atıp renk değiştirene kadar kavurun. 3 bardak sıcak suyu ekleyin yıkadığınız pirinçleri koyduktan sonra tuzunu atıp karıştırın. Tencerenin kapağını kapatıp suyunu çekene kadar pişirin. Pişince ocağı kapatın ve üzerine kağıt havlu kapatıp demlenmeye bırakın.
Haşlama pilavı daha sağlıklı diye yapıyorum. İçine şehriye koymadığımda tamamen haşlama bir pilav oluyor. Çok farklı pirinçler olduğu için su miktarını kendiniz ayarlayın. Ama ben her tür pirinç için 1 bardak pirince 1,5 bardak su kullanıyorum.
Gelelim köfteye
MALZEMELER:
250 gr kıyma
2 dilim bayat ekmek içi yada 1 çay bardağı kurutulmuş ekmek unu
1 yumurta
1 soğan
Karabiber
Tuz
YAPILIŞI:
Tüm malzemeleri karıştırıp iyice yoğurun. İstediğiniz şekilde köfteler yapıp kızgın yağda kızartın. Pilavı sade yapsam süslemeler daha iyi görünecekti belki ama artık bir dahaki sefere. Köfteyide özellikle misket şeklinde yapıyorum ki oğlum daha eğlenceli buluyor. Siz istediğiniz şekilde yapabilirsiniz.
AFİYET OLSUN!!!!!!

No comments: