Thursday, September 20, 2007

ÇIP ÇITIR TAVUK

Malum tam anlamıyla bir home tv müdavimiyim. Bu tarifide ordaki bir programda gördüm geçen hafta. Hem tavuk hemde yeni tarif delisi oluncadaaa tabiki hemen denedim. Oğlum ve ben çok beğendik. İşte tarifi
MALZEMELER:
Parçalanmış tavuk
1 bardak koyu kıvamlı ayran
Acısos
Mısır unu
Tuz
Karabiber
Pul biber
Soğan tozu(ben kullanmadım)
Sarımsak tozu(taze sarımsak kullandım)
YAPILIŞI:
Tavukları iyice yıkayıp bolca tuz attığınız suyun içine koyup kapağını kapatın. Buzdolabında yarım saat dinlendirin. Bu salamura sayesinde ısırdığınızda içi sulu ve tuzuda olan bir tavuğunuz olacak. Dışını soslamak için 2 ayrı kap hazırlamak gerekiyor. Birinci kapa koyu kıvamlı ayranı ve acı sosu döküp karıştırın. İkinci kaba mısır unu,tuz,baharatlar ve sarımsağı koyun. Dinlenmiş tavukları dolaptan çıkarıp süzün. Önce ayrana sonra kuru karışıma daldırın. Daha sonra bu işlemi ikinci kez tekrarlayın. Bu ikinci tabaka tavuğun daha kıtır olması için. Hazırladığınız tavukları bir tabağa dizip üstündeki sosun neminin gitmesi için biraz bekletin. Derin bir tencereye bolca sıvı yağ koyun. İçine bir kaç diş sarımsağı kabuklarıyla atın. Varsa taze baharat (nane,kekik) atın. İyice kaynar hale gelene kadar ısıtın. Baharatları ve sarımsakları süzgeçle alın. Tavukları parçaların büyüklüğüne göre 10-12 dakika kadar kızartın. Yağın sürekli sıcak olmasına dikkat edin ki içine yağ çekmesin.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: