Thursday, September 20, 2007

PIRPILÇIKA

Şimdi siz pırpılçıka ne diye düşünüyorsunuz. Bana göre acıkanın orjinal versiyonu. Çerkezler ve abazalar yapar genelde. Ama onlarda bile yapılış farkları vardır. Bana sorarsanızda en güzelini rahmetli annem yapardı:(( Bu resimde gördüğünüzde onun en son yaptığı pırpılçıka. Elimde kala kala küçücük bir kavonoz kaldı ve ben buzdolabının en derinlerinde saklıyorum ki birisi görüp yemesin. Onun elinin değdiği belki son şey elimden yok olup gitmesin diye:(( Aslında daha güzel bir resim çekebilirdim şöyle kızarmış bol tereyağlı bir dilim ekmeğin üstünde bol pırpılçıka çok güzel poz verirdi ama ben özellikle bu şekilde çektim:)) Resmini çektim ve kavonoza geri koydum çünkü:)) Bizim tüm yemeklerimizde lezzet vermesi açısından kullanılır pırpılçıka. Dolmalara ve sarmalara özellikle lezzet katar. Ama en lezzetlisi kızarmış ekmekle kahvaltıda yemek ya da saçta pişmiş sıcacık yufkaya tereyağla birlikte sürüp yemektir. Tadını bilmeyen değerinide bilemez. Ben yazmak istediğim bir sürü tarifte pırpılçıka kullanıyorum o yüzden önce size pırpılçıkayı tanıtayım istedim. Tamam tamam sustum. İşte tarifi.
MALZEMELER:
Yağlı bursa biberi yada pul biber(Burda acıka biberi diye satılan küçük acı kırmızı biberlerde var)
Bol ceviz içi
Bol sarımsak
Tuz
Akuska( Yani kurutulmuş kişniş tohumu)
1 dilim bayat ekmek içi
YAPILIŞI:
Biberler iyice kaynatılır ve kabuğu soyulur. Robottan geçirilir. Sarımsak ilave edilir. Ceviz ayrı bir yerde tuz ve akuska ilave edilerek ezilir. İki karışım birbirine karıştırılır ve içine bayat ekmek içi eklenir. İyice karıştırıldıktan sonra cam kavonozda saklanır.
Aslında pırpılçıkanın orjinali elde yapılır. Büyük bir mermer taş üstünde başka bir taş kullanılarak cevizin yağı çıkana kadar ezilir. Bol cevizli yapılan pırpılçıka kahvaltılarda kullanılır. Yemeklere koymak için yapıyorsanız ceviz konmaz ve bol tuzla yapılır. Çünkü ceviz yemeğin rengini karartıyor.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: