Wednesday, October 10, 2007

BUMBADA PASTA

Bu tarif sevgili arkadaşım http://sevilcedeninciler.blogcu.com dan. Sevil çok marifetli bir ev hanımı. Sürekli yeni tarifler icat ediyor. Buda onun icatlarından. Ben kendime göre ufak tefek değişiklikler yaptım. Sonuç çok güzeldi. Hatta hindistan cevizini hiç sevmeyen eşim bile çok hafif ve lezzetli olduğunu söyledi. Tarif için kendisine çok teşekkür ediyorum. İsterseniz orjinal tarife sevil'in bloğundan ulaşabilirsiniz.
MALZEMELER:
Hamur malzemeleri
250 gr oda ısısında margarin(ben margarin kullanmadığım için 200 gr tereyağ kullandım)
1 çay bardağı sıvıyağ(ben zeytinyağı kullandım)
1 çay bardağı pudra şekeri
2 yumurta
3 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un(kurabiye hamuru kıvamında olacak)
İç malzemesi-1
1 su bardağı hindistan cevizi rendesi
Yarım çay bardağı toz şeker
1 fincan süt
Tüm malzemeler karıştırılıp hafif pişirilir. Vakit varsa 1 gece kapalı kapta dolapta bekletilir.
İç malzemesi-2
1 orta boy taze hindistan cevizi
1 çay bardağı toz şeker
Hindistan cevizinin iç kısmı ayrılır ve toz şekerle birlikte robottan geçirilir.
Üzerine
Fırından çıkınca üzerine dökmek için şekerli su(3 su bardağı şekere çözünene kadar su ekledim)
Benmari usulü eritilmiş çikolata
YAPILIŞI:
İlk önce hangi iç harcı kullanacağınıza karar verip hazırlayın. Daha sonra hamur malzemelerini karıştırıp yoğurun. Mutlaka pudra şekeri kullanın ben ilk denememde normal şeker kullandım ve hamuru toparlayabilmek için dinlendirmek zorunda kaldım. Yoğurduğunuz hamurdan parçalar koparıp içini açın ve hindistan cevizli harçtan doldurun. Kapatıp elinizle şekil verin. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizip 175 derecelik fırında yaklaşık 20-25 dakika pişirin. Fırından çıkınca üzerine soğuk şekerli suyu dökün. Biraz bekletip eritilmiş çikolata ile kaplayın.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 comment:

Anonymous said...

Usually I do not read article on blogs, but I would like to say that this write-up very
forced me to take a look at and do so! Your writing style has been amazed me.
Thank you, quite great article.