Wednesday, October 10, 2007

İRMİK HELVASI

Bu tarifi fotoğraflayalı baya zaman olmuş. Resimlerimin arasında görünce yazmadan geçemedim. Herkesin bir helva tarifi vardır tabi bu da benim irmik helvam. Bakalım beğenecekmisiniz?
MALZEMELER:
2 bardak irmik
1,5 bardak toz şeker(Normalde ölçü 2 bardak ama bana tatlı geldiği için bu kadar koyuyorum)
2 bardak süt yada su yada karışımı
Göz kararı zeytinyağı(hiç ölçmek aklıma gelmemiş)
2 küçük paket şam fıstığı
YAPILIŞI:
Aslında tereyağıyla güzel olur ama biraz daha hafif olması için zeytinyağıyla yapıyorum. Siz damak tadınıza uyan yağı kullanabilirsiniz. Tencereye yağı koyup biraz ısıtın. İçine fıstıkları koyup rengi dönene kadar kavurup bir tabağa alın.İrmiği ekleyin ve kısık ateşte rengi sararıp kokusu değişene kadar iyice kavurun. Osmanlı saraylarında irmik helvası yapılırken irmiğin meyanesinin gelmesi için 45-50 dakika kavururlarmış. Siz sabrınız yettiğince kavurun.Diğer tarafta sütü ve şekeri bir kapta kaynatın. İrmikler kavrulunca kaynattığınız sütü ekleyip iyice karıştırın. Tencerenin kapağını kapatıp biraz pişirin. Ocağı kapatıp fıstıkları içine atın ve karıştırın. Kapağını kapatıp demlenmeye bırakın. 20 dakika kadar demlendirip iyice karıştırın ve istediğiniz şekilde servis yapın.
İrmik helvasını suylada yapabilirsiniz ama biraz yavan olur. Sütün tadı ağır geliyorsa yarı yarıya su ve sütü karıştırın.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!

No comments: