Wednesday, October 10, 2007

FIRIN SÜTLAÇ

Eşim çok sever fırın sütlacı. Abartısız bir oturuşta 3 tabak yediğini bilirim. Yıllardır da Oktay Usta'dan aldığım bir tarifi uyguluyordum. Taki http://yesilmutfak.blogcu.com da Erkan ACUROL beyin tarifini görene kadar. Erkan beyin anlatımı çok güzeldi. Aslında yıllardır annelerimizden öğrendiğimiz sütlacın fırında pişilirmiş haliydi. Bende fırında yapılanın özel bir tarifi var sanıyordum. Bu sütlacın yapımı baya bir zaman alıyor. Zamanınız ve sabrınız varsa deneyin ve gerçek fırın sütlaç tadına kavuşun derim. İnanılmaz güzeldi ama ben kısık ocak meselesini iyice abartıp en küçük ocağın en kısık ayarına yaptım ve 3 saat kadar sürdü kıvamını alması. Siz normal sürede yaparsanız 2 saat falan sürüyormuş. Mutlaka deneyin ve dışarıda yediğiniz şeylerin fırın sütlaç değilde fırın muhallebi olduğunu anlayın. Ve bence bir tabak muhallebiye de o kadar para vermeyin:)) Ben nerdeyse yakıyordum bir sürü işi birden yapmaya çalışırken,üstelik tarçın serpmeyide unutmuşum. Daha güzel bir fotoğraf görmek isterseniz Erkan beyin bloğunu ziyaret edin:)) Ben tarifi aynen aktarıyorum...
MALZEMELER:
2 kilo süt
1/2 çay bardağı pirinç
1 bardak şeker
1/2 çay kaşığı damla sakızı
YAPILIŞI:
1. Sütü çelik bir tencereye koyun.Yıkanmış ve süzülmüş pirinçi ilave edin.Kısık ateşte pişirmeye bırakın.Arada bir tahta kaşıkla karıştırın.Pirinçler yumuşamaya başlayıp tencerenini üstünde bir kasymak tabakası oluşunca dövülmüş damla sakızını atıp karıştırın.Damla sakızını fazla koyarsanız tatlının açı olacaktır.Lütfen buna dikikat edin.
2. Tencerenin içinde pirinç ve süt koyulaştığı zaman yani puding kıvamına geldiğinde şekeri ilave edin.Siz şekeri damak tadınıza göre azaltabilir veya çoğaltabilirsiniz. Kullanacağınız şeker miktarını yavaş yavaş ilave edin.Az gelirse biraz daha koyup karıştırın.Bu bütün süt tatlıları için geçerlidir.
3. Tatlıyı ocaktan alın.Sıcak iken fırın kaplarına ; yoksa cam herhangi bir kaseye dökün.Fırını ızgaraya alıp 250 derece de ısıtın.Eğer fırın kabı kullanıyorsanız direk şekilde ; cam kase kullanıyorsanız fırın tepsisinin içine iki bardak su koyun.Cam kaseleri bu şekilde fırına verin.Üzerleri kızarınca fırından çıkarın.Buzdolabında 1- 2 saat bekletin.Üzerine tarçın serpip servis edin.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!

No comments: