Wednesday, October 10, 2007

FINDIKLI ŞEKERPARE

Çoook şükür ki aranıza yeni bir tarifle dönebildim. Artık ümidi kesmiştim ama telekom bana süpriz yaptı:)) Hem ramazan tatlısız olmaz diye hemde açılışı bir tatlıyla yapalım diye size bu lezzetli tarifle dönmek istedim. Umarım beğenirsiniz.
MALZEMELER:
Hamuru için:
4 su bardağı un
1 su bardağı irmik
125 gr pudra şekeri
250 gr tereyağ(oda ısısında)
2 yumurta
1 su bardağı un haline getirilmiş fındık
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Şerbeti için:
3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
Yarım limon suyu
YAPILIŞI:
Şekerpareye şerbeti döktüğünüzde dağılmaması için şerbetinin soğuk olması gerekiyor. Bu yüzden önce şeker ve suyu tencereye koyup kaynatın. Kapatmaya yakın limon suyunuda ilave edip soğumaya bırakın.Diğer yanda oda ısısında beklettiğiniz tereyağını pudra şekeri ile krema kıvamına gelene kadar çırpın. Yumurtaları tek tek ekleyerek çırpmaya devam edin. Kuru malzemeleride ekleyip hamuru yoğurun. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Yağlanmış fırın tepsisine dizip 180 derecelik fırında 35-40 dakika yani kızarana kadar pişirin.Bu süre sizin fırınınızın ısısına göre değişebilir. Fırından çıkan sıcak şekerparelerin üstüne soğuk şerbeti döküp oda ısısında bekletin. Daha sonra iyice soğutup servis yapın.
NOT: Dilerseniz fındığın birazını ezmeden ayırıp şekerpareleri süsleyebilirsiniz. Bu ölçülerle 50 kadar şekerpare çıkıyor. O yüzden ben yarım ölçü yaptım. Ama şerbetini 2 bardak şeker 2 bardak su ile hazırladım. Bana göre çok tatlı olmuştu ama eşim tatlı dediğin böyle olur dedi :)) Sizde tatlı sevenlerdenseniz şeker miktarını arttırabilirsiniz.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: