Wednesday, October 10, 2007

MEYVELİ TARTÖLETLER

Dün akşam cevizli tart için hazırladığım hamur kalıba fazla gelince bende küçük meyveli tartölet yapmayı deneyeyim dedim. Aslında meyveli tatlı yapmaktan hep çekinmişimdir. Çünkü meyveler uzun süre dayanmayıp kararacağı için güzel bir görüntü olmaz düşüncesiyle denememiştim bile. Ama geçen gün markette küçük maya paketleri gibi paketlerde tart jölesini görünce hemen aldım. Hem kalan hamur değerlendi hemde ben tart jölesini denemiş oldum. İyiki denemişim
Ben sabırsızlık edip tart için krema hazırlamadım. Yine cevizli tarttan kalan kremaya şeker ekleyip çıptım ve sıkma torbasıyla kalıpların içine sıktım. Tabi küçük tart kalıplarım olmayınca muffin kalıplarını kullandım. O yüzden biraz şekilsiz duruyorlar. Ama tadı gayet güzeldi.
Hazırladığınız tart hamurunu merdaneyle unlu zeminde açın ve yine merdane yardımıyla kalıpların üstüne serip üstünden geçin. Daha sonra hamurları kalıpların içine yerleştirin. Böyle çok kolay oluyor. Hamurların üstünü aliminyum folyoyla örtüp önceden ısıtılmış 220 derece fırında 5 dakika pişirin. Aliminyum folyoyu alın ve 15 dakika daha pişirin. Fırından çıkarıp soğuması için bekletin.
Ben hazırlamadım ama siz yapmak isterseniz orjinal tart kreması tarifi burda.(büyük tart kalıbı için)
MALZEMELER:
6 kahve fincanı süt
1 paket vanilya
1 kahve fincanı toz şeker
1 kahve fincanı un
1 parça tereyağ
3 yumurta sarısı
YAPILIŞI:
Sütü bir tencereye koyup kaynatın ve kaynar kaynamaz ocaktan alıp kapağını kapatarak 10-15 dakika bekletin. Başka bir kasede yumurta sarısı un ve şekeri karıştırın. Sütü unlu karışıma yavaşça ekleyin. Tekrar ocağa koyup krema koyulaşana kadar bir kaç dakika pişirin. Vanilyayı ekleyin iyice karıştırın. Kremayı başka bir kaba aktarıp üzerine tereyağını bir tabaka olacak şekilde gezdirin ki kabuk tutmasın. Soğumaya bırakın.
Soğuyan kalıpların içine kremayı koyun. Üstlerine istediğiniz şekillerde meyvelerle süsleyin. Meyvelerin üstüne hazır tart jölesini döküp iyice soğutup servis yapın. Eğer tart jölesi kullanmıyorsanız meyvelerin üstüne herhangi bir reçeli (özellikle kayısı) biraz sulandırıp sürebilirsiniz.
AFİYET OLSUN!!!!!!!

No comments: