Tuesday, May 8, 2012

FINDIKLI GANAJ PASTA

Çook uzun zaman önce yapılmış bir pasta bu....Bilgisayarım çöktü ve ben tüm kayıtlarımı kaybettim. Zaten beni blogdan uzaklaştıranda bu olay olmuştu:(( Ama blogumu açıp baktığımda birçok resmi taslak olarak kaydettiğimi gördüm. Buda onlardan biri...
O kadar aceleyle yapılmıştı ki bu pasta etrafındaki fındıklara bakınca hemen anlaşılıyor zaten:)) Buzdolabı poşetine koyduğum fındıkları su bardağı ile alel acele ezip dışına kapladım o yüzden bu kadar kaba kaba görünüyorlar:)) Siz daha güzel dövülmüş fındık yada file fındık kullanırsanız daha şık bir görüntü elde edebilirsiniz...
MALZEMELER:
PANDİSPANYASI(20 cm'lik kalıp için)
4 yumurta
11,5 yemek kaşığı tozşeker
11,5 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı kakao
GANAJ KREMASI İÇİN:
350 gr bitter kuvertür
300 gr sıvı krema
ISLATMAK İÇİN:
1 su bardağı süt
SÜSLEMEK İÇİN:
İri kırılmış fındık
Kakao
Gümüş şekerler
YAPILIŞI:
Oda ısısındaki yumurtaları toz şeker ve vanilya ile köpürene kadar çırpın. Diğer kuru malzemeleri başka bir kapta harmanlayıp yumurtalara ekleyin. Kuru malzeme kalmayana kadar karıştırın. Sadece altı yağlanmış kelepçeli kalıba döküp 180 derecelik fırında kabarıp kızarana kadar pişirin. içine batırdığınız kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir. Pişen keki kalıbı ters çevirerek soğutun kalıbı kenarlarından ayırıp çıkarın. Pandispanyayı bir gün önceden yapıp dinlendirirseniz daha kolay dilimlersiniz. Diğer yandan ganaj için sıvı kremayı ocağa koyun. Kaynama derecesine gelince ocağı kapatıp içine doğradığınız çikolataları atın. Sürekli karıştırarak çikolatanın erimesini sağlayın.Ara sıra karıştırarak soğumasını sağlayın. Biraz soğuduktan sonra krema kullanılır hale geliyor ama daha koyu kıvamlı ve sürülebilir olmasını istiyorsanız bir süre buzdolabında bekletin. Pandispanyayı üç kata ayırın, bir katını standınıza yerleştirip süt ile ıslatın. Üstüne ganaj kremasını yayın.Diğer katlar bitene kadar aynı işlemi uygulayın. Dışını da krema ile kaplayıp buzdolabına kaldırın. Bir süre soğuyup krema donunca çıkarıp üstüne kakao serpin. bir bıçak yardımıyla çapraz şekiller yapıp birleşme noktalarına şekerleri yerleştirin. Kenarlarını fındıkla kaplayın. En güzeli bir gece buzdolabında kapalı bir kapta bekletip ertesi gün servis yapın.
NOT:Daha önce yaptığım ganaj pastanın aynı bu pasta. Sadece kalıp ölçüsü biraz daha büyük olduğu için pandispanya ölçüsü olması için yazıyorum.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!

8 comments:

sibelyalcincom said...

ellerinize sağlık pasta olsunda fındığı iri olsun farketmez:) sevgiler...

Aynur said...

Selam Naşideciğim hoşgeldin canım ziyaretin beni çok sevindirdi Allah razı olsun:)
Pastan acele olunca bu kadar güzelse özenince nasıl olur acaba?:) ellerine sağlık harika görünüyor sen acele yap beğenmezseniz bize postala:)
yine beklerim canım sevgiler ve muhabbetler

sarımutfak-hande said...

hoşgeldin canım:)))
pastan süper ellerine sağlık kocaman öpüldün...

Birkaselezzet blogspot.com said...

tanıştığıma memnun oldum
benimde severek yaptığım lezzet
ellerine sağlık
bana da beklerim
:)

Disalce said...

canım hoşgeldinmi demeliyim acaba..uzunca zamandır göremiyordum seni:)) hoşgeldin:)

taslak fikri güzel..bilgisayarların başına ne geleceği bilinmiyor...bende ara sıra taslak yaparım ama daha çok yapsam fena olmaz galiba:)

herşey tadında said...

ellerine sağlık canım çok güzel bir pasta olmuş paylaşımların bol bol olsun inşallahh;)

Selcen Şenocak said...

çok sevindim yeniden yazmana hoşgeldin:) ellerine sağlık pasta nefisss...

Unknown said...

Ellerinize saglik... Cok basarili olmus pastaniz.... Sevgilerimle,