Saturday, December 15, 2007

YE#29 ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

Bu ayki etkinliğimiz zeytinyağlı yemekler. Ev sahibimiz sevgili Aysel . Benim için inanılmaz güzel bir konuydu. Çünkü ben evde herşey için sadece sızma zeytinyağı kullanıyorum. Tarifi yayınlamak için geç kaldım galiba ama yinede yazmadan geçemedim. Eğer Aysel kabul ederse yayınlar diye:))) Hatta tarifimin biri hala tencerede pişmekte. Bakalım yetişirse onuda yayınlarım artık:)))
MALZEMELER:
Dolmalık biber(küçük olanlardan)
2 adet kurusoğan
1 su bardağı pirinç
Yarım su bardağı iri kıyılmış ceviz içi (neden ceviz derseniz dolmalık fıstık çooook pahalı çünkü:))) Hem cevizde çok yakışıyor.
Kuş üzümü
Nane
Karabiber
Kırmızı pul biber
Dereotu
Tuz
2 adet kesme şeker
Yarım su bardağı su
Maydonoz
Zeytinyağı
YAPILIŞI:
Kuru soğanları küçük küçük doğrayın. İki adet kesme şeker ile birlikte zeytinyağ koyduğunuz tencerede karemelize olana kadar kavurun. Yıkayıp süzdürdüğünüz pirinçleri ilave edip kavurmaya devam edin. Yarım bardak sıcak suyu ekleyip kapağını kapatın. Ocağı kısıp pilav gibi pişirin. Pilav kadar su konmadığı için pirinçler biraz diri kalacak. Suyunu çekince içine baharatları,kuşüzümünü,cevizi ekleyip karıştırın. Demlenmeye bırakın. Diğer yanda dolma biberlerin saplarını çıkarıp iyice yıkayın. Ters çevirip dizin ve suyunun süzülmesini bekleyin. Demlenen iç harcı biberlere doldurun. Tencereye dizin. İsterseniz üstüne domates kapatabilirsiniz. Biraz zeytinyağı gezdirin. Biberlerin yarısına kadar sıcak su ekleyip kısık ateşte pişirin. Pişip pişmediğini kontrol ederek gerekirse su ekleyebilirsiniz. Benim favorim piştiğinde tencerede hiç su kalmamasıdır.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!

No comments: