Saturday, December 15, 2007

YE#29 ZEYTİNYAĞLI BEZELYE


Birisi gelip bana bezelye zeytinyağlı güzel olur deseydi sadece gülerdim herhalde. Taki iki sene önce işyerinde imkansızlıklarla yapılan zeytinyağlı bezelyeyi yiyene kadar. Hoş o zeytinyağlı bile değildi ama inanılmaz lezzetli gelmişti bana. Ben yinede ilk göz ağrım olan kıymalı bezelye ve yanında pilavdan vazgeçemesemde ara sıra zeytinyağlıda yapıyorum. Sizde hiç yemediyseniz bir şans verin. Eminim beğeneceksiniz.....
MALZEMELER:
1 kilo bezelye
1 adet havuç
1 adet patates
1 adet kurusoğan
2 adet kesme şeker
Tuz
Zeytinyağ
Salça
YAPILIŞI:


Kurusoğanı yemeklik doğrayın. Havucu küçük küpler halinde doğrayın.Zeytinyağı ve kesme şekerle iyice kavurun. Salçayı ekleyin.Çiğ bezelyeyi ekleyip biraz daha kavurun. En son patatesi ekleyip suyunu ilave edin. Tuzunuda atıp kapağı kapatın. Kısık ateşte sebzeler pişene kadar pişirin. Benim resimde havuçlar nerde derseniz evde havuç kalmamış napayıııım:)))
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!

No comments: