Tuesday, January 15, 2008

YAŞASIN BENİMDE ŞEKER HAMURUM OLDU:)))

Artık gece rüyamda bile şeker hamuru yoğurur olmuştum kii bugün hazır şeker hamuru alarak ilk denememi yaptım:))) Valla gülmeyin çok kötü takıntı olmuştu bende...Nasıl bişeydir,tadı nasıldır,uğraşmaya değer mi,değmez mi....Yatıp kalkıp düşünüyordum:))) Sonunda elim değdide rahatladım:)) Çooook eğlendim ama. Malesef elimde öyle çeşit çeşil kalıplar,süsleme malzemeleri falan olmayınca ancak bu kadar oldu ama...Bakın bakalım beğenecekmisiniz:))) Kurabiyenin tarifini yarın yazıcam. Artık geç oldu.
-----------------------------------------------------------------------------
Biliyorum çok geç kaldım ama anca vakit bulabildim:)) Kurabiyenin tarifine geçmeden önce sorulan bazı sorulara cevap yazmak istiyorum. Öncelikle şeker hamurunun tadını merak edenler için:)) Daha sentetik bir tat bekliyordum ama düşündüğüm kadar kötü değil. Tabi oldukça tatlı ama bu kurabiye tarifi ile çok uyumlu oldu yani tadının fazlalığı belli olmadı. Ben oldukça ince olarak açıp kapladım o yüzden kolay yenebiliyor ama kalın kaplanırsa sanki ağzınızda çiğ oyun hamuru varmış gibi hissedebilirsiniz. Çünkü bir kurabiyeyi kalın kaplayarak denedim:)) Uğraşması çok eğlenceli hele hele küçük ayrıntıları seviyorsanız. Ama her türlü kalıbınız va malzemeniz tam olmalı ki yaratıcılığınız bir işe yarasın. Yoksa sizde benim gibi acaba napsam diye düşünür durursunuz.:))
Kurabiyenin tarifini ve şeker hamuru ile kaplama kısmını tamamen http://www.pastamalzemeleri.com/ dan yani Berna Hanım'dan öğrendim. Berna hanımın tv deki bir programda yaptığı bir kurabiyeydi. Sade olarak yenebilecek kadar güzel bir kurabiye oldu. Hatta engel olmasaydım eşim yarım tepsiyi sade olarak yiyecekti:))) Sade olarak yapıp eritilmiş çikolata ilede süper kurabiyeler olacağına eminim.. Şeker hamuru sevmiyorsanız bile bu kurabiyeyi deneyin mutlaka. Berna hanım çok teşekkür ederim.
Malzemeler programda gr olarak verilmişti ben kendimce bardak,kaşık ölçülerine çevirdim. Size ikisinide veriyorum. Benim kalıplarım küçük olduğu için bu ölçülerle iki tepsi kurabiye çıktı.
ŞEKER KURABİYE
MALZEMELER:

220 gr tereyağ(ben 1000 grlık tereyağını cetvelle beşe bölmüştüm:)) O yüzden 200 gr kullandım)
110 gr pudra şekeri( Bir su bardağından bir parmak eksik)
400 gr un(Ben 3,5 su bardağı kullandım)
1 adet yumurta
3/4 çay kaşığı kabartma tozu
1/4 çay kaşığı tuz
1 paket vanilya
1 çorba kaşığı süt
Süslemek için:
Şeker hamuru
Gıda boyası
Arjantin şekeri
Bal
Suluboya fırçası:))
YAPILIŞI:
Tüm malzemeleri iyice yoğurun ve dinlenmesi için buzdolabına koyun. -Ben içinde katı yağ olan hamurların merdane ile açılıp kalıplarla kesilirken daha kolay şekil alması için iyice soğutulması gerektiğini bildiğim için böyle yaptım.- İyice soğuyan hamuru merdane ile 1 cm kalınlığında açıp kalıplarla kesin. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizip daha önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında 10 dakika pişirin. Kurabiyeler kızarmayacak beyaz kalacak. Pişen kurabiyeleri fırından çıkarıp soğuması için bırakın. İyice soğuyan kurabiyelerin üzerine fırça ile bal sürüp aynı kalıplarla kestiğiniz şeker hamuru ile kaplayın. Bal burada yapıştırıcı görevi görecek. O yüzden çok sürmemeye dikkat edin kenarlarından akmasın. Daha sonra üzerini istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!

15 comments:

Anneminkiziyim said...

Canim seker hamurun hayirli olsun, cok güzel yakismis kurabiyelerine, ellerine saglik. Sobbelendin bloguma ugra canim, byyy....

Aynur said...

yaw kurabiyenin tarifi bi yana bari su seker hamurunun tadi nasil biseydir onu yazsaydin:)) ama süper olmuslarr yaa illa benim hevesimide katlayacaksin yani :( bende gelince TR ye alcam :) eline saglik ilk deneme icin mukemmel bunlar :)

aynurdantarifler.blogspot.com

misketlimonu said...

Naşide'ciğim sen de bulaştın şeker hamuruna demek. Kolay gelsin çok zevkli uğraşmak değil mi? Hadi bakalım güzel pastalar bekliyoruz senden. Bu arada kurabiyeler çok başarılı olmuş ellerine sağlık..

Feyza Fidan said...

Sevgili Naşide, İlk dememem diyorsun ama çok güzel, zarif mi zarif kurabiyeler çıkarmışsın ortaya..Ellerine sağlık..
Sevgiler

SOFRAM said...

Canım günaydın, rüyaların gerçek olmuş, şeker hamurun hayırlı olsun..))
Kurabiyelerin gerçekten çok güzel olmuşlar, renkler de çok güzel, eline emeğine sağlık canım, sevgilerimle...

nino said...

canim benim ellerine saglik ne guzel olmuslar ilk denemen icin cidden harikalar

sevimin sayfasi said...

seker hamurun hayirli olsun
yakinda bendende seker hamuru
gelecek
cok güzel olmuslar
ellerine saglik

balgibi25 said...

naşidecim harika görünüyorlar..ellerine sağlık..keşke hamurun tadı nasıl yazsaydın bizim de merakımızı giderseydin arkadaşım:))sevgiler..çok şirinler

feray said...

Harika görünüyorlar ellerine sağlık canım. Yeni denemeler bekliyoruz.

capankizi66 said...

SELAM, SIZDE BENIM GIBI SEKER HAMURU ILE YENI TANISANLARDANSINIZ DEMEKKI. BENDE YAPARKEN COK EGLENDIM DOGRUSU. BEN KENDIMDE SEKER HAMURU YAPTIM FAKAT O OKADAR ZEVKLI DEGIL. HAZIR ALMAK DAHA MAKBUL GALIBA. BEN SADECE PASTA VE MUFFIN SUSLEDIM SEKER HAMURU ILE. KURABIYE'YE DENEME YAPMADIM HENUZ AMA ODA YAKINDIR. ELLERINIZE SAGLIK, COK CICI OLMUSLAR...

kizilciksurubu said...

Nasidecim ilk denemen ama süper olmus seker hamurlu kurabiyelerin.Ben de bu seker hamurlarina merak saldigimdan gecenlerde aldim ama benim de cesitli süsleme gereclerim olmadigindan bakalim nasil yapicam.Burada Türkiye'deki gibi öyle cesitli süsleme gerecleri satilmiyor.Öptüm canim.

eyvahhyemekyandiocakbatti said...

ziyaretin ve yorumun için teşekkürler....ilk deneme ama süper olmuş ellerine sağlık...bu ilk denemeyse sonrakiler kimbilir nasıl olacak..kurabiyelerin çok şık olmuşlar..sevgilerimle

ikizlerinannesi said...

CANIM ILK DENEMENE RAGMEN HARIKA KURABIYELER CIKARMISSIN ORTAYA ELLERINE SAGLIK ENFES GÖRÜNTÜ

ZeYnEp said...

canım ellerine sağlık,
bende o kadar çok istiyorum ki...
ama emreden vakit bulamıyorum bir türlü:)luluyla konuştuk en yakın zamanda bizde deneyeceğiz:)))
çok güzel görünüyorlar canım
ellerine sağlık...

darısı başıma,darısı başıma :)))

öptüm

behal said...

ya bende acayip taktım şeker hamururna ama tutturamadı bendeki tarifle .sizin tarifiniz nedir acaba?ne olur yazın kafayı yicem yoksa.