Monday, September 26, 2016

ATA SOFRASI GERİ DÖNSÜN MÜ?

Merhaba.Çok uzun zaman olmuş bloguma yazmayalı. Tabi bu zaman içinde yine pişirdim, yine resimler çektim ama fırsat bulupta yayınlayamadım. Yeniden okumaya başladım. Sakarya Üniversitesi Biyoloji Bölümü mezunuyum artık. Şimdi öğrencilik hayatı bittiğine göre bloguma geri dönme zamanı dedim. Siz ne dersiniz, unuttunuz mu beni...
Bu sene Atasofrası ailesi olarak çok çalıştık. Bolca kışlık hazırladık. Bunlardan biri kambe biberi turşusu

Kışlık tarhanalarımızı hazırladık. Klasik un tarhanası, göceli tarhana ve erişte...

Kışlık acı sos, menemenlik ve domates sosu yaptık bolca....

Küçük oğlum beslenmesinde sağlıklı şeyler yesin diye bol bol meyve kuruttuk...

Elme ve üzüm kuruları... Kabuklarını da kışın çay yapmak için kuruttuk...

Tabi sebzeleri de kurutmadan olmazdı...Mantar, kabak, taze fasulye, domates, patlıcan, acı biber...

Erik ve üzüm kuruları....

Maden suyu şişelerine vişne, kızılcık, şeftali, erik, üzüm suları yaptık...Reyhan şerbeti de yapıp dondurucuya kaldırdık....

Patlıcan turşusu

Patlıcan turşusundan kalan içlerle kırmızı biberleri de doldurduk. Yeşil domates ,Kandıra biberi , lahana turşusu ve yağlı turşu yaptık....

İlk defa salçamızı yaptık....Domates ve kırmızı biber karışık...

İlk defa sucuk yapmayı denedik.
Tarifleri sırası ile yazacağım. Bu günlük sadece selam vermeye uğradım. Siz de beni unutmadıysanız bloguma bekliyorum....
Sevgiler...

1 comment:

Özge said...

Sucuk tarifinizi sabırsızlıkla bekliyorum :)) ellerinize sağlık