Wednesday, October 10, 2007

SULTAN BEĞENDİ

Bu tarif bana durmadan güzel yorumlar yazan arkadaşım Hilal'e ait. Bir iki sene önce yapıp iş yerine getirmişti biz bayılmıştık. Tabi ben hemen tarifi almıştım. O günlerden belliymiş benim bloğcu olacağım:))) Hilal yaşı küçük ama becerileri ve zekası çoook büyük bir insandır. Hilal'cim tarif için teşekkürler.
Sultanlar bile beğenmiş. E tabi biz ailece bayıldık. Hatta kaç gündür yemek yememek için direnen bize illahlah getirten oğlum bile sıcakken iki tane yedi. Bakalım siz beğenecekmisiniz :))
MALZEMELER:
2 çay bardağı irmik
2 çay bardağı yoğurt
2 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı eritilmiş margarin(ben tereyağ koydum)
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un(yaklaşık 2-2,5 su bardağı(bu açıklama sevgili yirmialtı için:)))
Dövülmüş ceviz içi
Şerbeti için:
10 çay bardağı su
7 çay bardağı şeker
1-2 damla limon suyu
YAPILIŞI:
Hamur malzemelerinin ceviz hariç hepsini karıştırıp yoğurun. Elinizle bir miktar hamur koparıp yuvarlayın. İçine ceviz içi koyup poğaça şekli verin. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirin.Şerbeti önceden hazırlamanız gerekiyor. Çünkü tepsi fırından çıktığında üzerine soğuk şerbet dökülmesi gerekiyor. Ben şerbeti bir gün önceden hazırladım. Unutmayın tepsi sıcak şerbet soğuk olmalı. Malzemelerin çay bardağıyla olduğuna bakmayın. Benim aceleden kocaman yapmış olmama rağmen tam 33 adet tatlı çıktı. Yani baya bereketli.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 comments:

anneminkizıyim said...

Merhabalar, canim harika aradigimi buldum, bende bir almanca yemek kitabi cikaracagiz projemizin esliyinde, onun icin bir tarif ariyordum adi böyle degisik olan, iste simdi buldum, muhakkak bunu deneyecegim, sevgiler....

Anonymous said...

Merhaba, sultan begendi tatlisini bugün yaptim ve umdugumdan cok güzel bir tada ulasdim, sayenizde. Artik elimde cok güzel bi tarif var. Daha denememis olanlara tavsiye ediyorum!
Sevgiler Neslihan :)