Tuesday, October 2, 2007

SU BÖREĞİ

Evet ben yaptım. Ömrümde ilk kez su böreği yaptım. Hem yaptım hemde hayıflandım. Nasıl gözümde büyütmüşüm meğer ne kadar kolaymış diye. Çünkü ben su böreğini çoooookkk severim. Hatta abarttım ve hem kıymalı hemde peynirli yaptım. Bu tarif iş yerindeki arkadaşım Sebahat hanım'dan. O da bir arkadaşından almış. İkisinede çok teşekkür ediyorum. Çünkü çok güzel bir tarifti. Bu arada benim yüzümden iş yerindeki arkadaşım yakında yüz kilo olacak

MALZEMELER:
10 yumurta
2 çorba kaşığı tuz
Aldığı kadar un(yaklaşık 5-6 bardak)
Su
İÇ MALZEMESİ:
Peynir+Maydonoz
Kıyma+soğan+karabiber
ARASINA SÜRMEK İÇİN:100 gr tereyağı+250 cc sıvıyağ

YAPILIŞI:
Hamur malzemelerini koyup kaba yapışmayacak kıvama gelene kadar yoğurun. Bayağı sert kıvamlı bir hamur olacak. Yoğurduğunuz hamuru 8 parçaya bölüp üzerini örtüp dinlendirin. Dinlenen hamurları 1-2 mm kalınlığında açın. Eğer yanlız başınıza yapıyorsanız bütün hamurları açıp aralarına kağıt koyarak bekletin. Daha sonra pişirmek kolay oluyor çünkü. Büyükçe bir tencereye su,bolca tuz ve 1-2 kaşık sıvı yağ koyup kaynatın. Açtığınız hamurları sırayla tencereye atın ve kabarıp şişene kadar pişirin. Açtığınız yufkalardan ikisini pişirmeden ayırın. Pişmeyen yufkanın birini yağladığınız tepsiye serin. Üzerine hazırladığınız yağlı karışımdan sürün. Sonra 3 yufkayı sırası ile kaynayan suda haşlayın hemen soğuk suya alın. Akan su altında olursa daha iyi olur. Suyunu elinizle sıyırıp tepsiye yerleştirin. Her katın arasına yağlı karışımı dökün. 4 adet yufkadan sonra hazırladığınız harcı koyun. Kalan yufkalara da aynı işlemi uygulayın. Son yufkayı pişirmeden üstüne serin. Kalan yağı da üstüne döküp ısıttığınız fırına sürün. 220 derecede altı üstü kızarana kadar pişirin. Altı kızarmamışsa tepsiyi başka tepsi yardımıyla alt üst edip altınıda kızartın. Aslında orjinal su böreği ocak üstünde kızartılırmış ama böyleside gayet güzeldi.
Bunlar kıymalılar....
Bunlarda peynirliler....
AFİYET OLSUN!!!!!!!!

No comments: