Tuesday, October 2, 2007

ANNE POĞAÇASI BUNLAR

Bu poğaçalar rahmetli annemin tarifi.Benim annem bu dünyadaki en marifetli kadın olmuştur herzaman gözümde.O yüzden elimde kaldığı kadarıyla onun tarifleride yayınlayacağım burda.Bu poğaçalar inanılmaz güzel puf puf yumuşacık poğaçalar.Çocuğunuz okuldan geldiğinde ona sürpriz yapmak istemez misiniz?O zaman hadi mutfağa
Normalde hamuru hep kendim mayalarım.Ekmek makinemi aldıktan sonra birkaç hamur mayalama denemem oldu ama malzemeleri makinenin ölçülerine uyduramayınca çok cıvık hamurlarım oldu ve poğaçadan başka şeyler yapılarak kullanılmak zorunda kaldı.Dün akşam eve gelince son bir deneme yapmak istedim.Zaten bekleyecek vaktim yoktu.Bu sefer hamuru elimde yoğurup sadece mayalanması için makineye koydum.Ben yemek yaparken makine hamuru mayaladı ve işte sonuç karşınızda.Hatta hamur makinenin camına dayanınca hazneyi çıkarmak zorunda kaldım ama o mayalanmaya devam etti.Gelelim tarife...
MALZEMELER:
5-6 su bardağı un
1 su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 paket yaşmaya
1 yumurta(sarısı üstüne sürülecek)
1 tatlı kaşığı şeker
Tuz
İÇ MALZEMELERİ:
Beyaz peynir
Maydonoz
YAPILIŞI:
Yaş maya bir kapta ılık su yada sütle eritilir.Yoğurma kabına un,yoğurt,sıvıyağ,yumurtanın akı konur.Unun bir köşesine şeker serpilir.Diğer köşeye tuz dökülür.Ortası havuz şeklinde açılıp eritilmiş maya eklenir ve yoğurulur.Üstü örtülerek sıcak ortamda mayalanmaya bırakılır.Eviniz sıcak değilse fırını 60 dereceye getirip 1 saatte mayalandırabilirsiniz.Mayalanan hamurdan parçalar koparılarak peynir ve maydonozdan yapılan iç konularak poğaça şekli verilir.Soğuk fırına konularak 200-220 derecede 20-25 dakika pişirilir.Afiyet olsun.
NOT:Eğer mayalı hamur yaparken toz maya kullanıyorsanız şeker ekleyebilirsiniz.Ama instant maya yada yaş maya kullanıyorsanız kesinlikle maya ile şekerin bir birine değmesini engelleyin aksi takdirde bu kadar kabarmazlar.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!

No comments: