Thursday, September 20, 2007

EV YAPIMI NORMAL EKMEK

Ekmek makinamı aldığımdan beri bir sürü ekmek denemem oldu. Ama marketten aldığımız ekmek tadını yakalamak oldukça zor oluyordu. En son http://karolin.blogcu.com da gördüm bu tarifi ve hemen denedim. Kendisine bu tarif için çok teşekkür ederim. Orda yazan ölçülerle yaptığımda hamur o kadar kabardı ki hazneden dışarı taştı. Bir kısmını almak zorunda kaldım. İkinci denememde un ve maya miktarını biraz azalttım ve sonuç çooook lezzetli,tamamen katkısız,ev yapımı bu ekmek oldu. Afiyetle yiyebilirsiniz. İçiniz rahat olsun. Bu makineler sayesinde artık herkes kendi ekmeğini yapabiliyor. İçine istediğinizi katabiliyorsunuz,üstelik sizden başka kimse de ellemiyor. Ne güzel değil mi....Ben malzemeleri makineye gece yatarken koydum ve saati sabah 8:30 da hazır olması için ayarladım. Sabah oğluşumla mis gibi ekmek kokuları ile uyandık.....
MALZEMELER:
1 cup su
1 cup süt
1 büyük ölçek tuz
1 büyük ölçek şeker
4,5 cup beyaz un
1,5 kaşık instant maya
YAPILIŞI:
Önce sıvı malzemeleri makineye yerleştirin. Tuzunu ve şekerini ekleyin. Unu eleyerek makinaya koyun. Üstüne küçük bir çukur açıp mayayı ekleyin. 1 nolu programda 900 gr açık renk kabuk ayarında pişirin. 3 saat 40 dakika sonra ekmeğiniz hazırdır.
Benim makinem Sinbo 4705. Siz farklı bir makine kullanıyorsanız normal ekmek ayarında ya da en az 3 saat sürecek bir programda pişirebilirsiniz. Cup ölçüsü amerikan ölçülerine göre verilmiş. Bizde 200 ml lik su bardağına denk geliyor. Büyük ölçek yemek kaşığı,küçük ölçek de tatlı kaşığıyla aynı ölçüde.
AFİYET OLSUN!!!!!!!!!!!

No comments: